کد خبر: 385711
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۹ ۱۴:۴۵:۲۱
| |

شورای امنیت ملی اوکراین تشکیل جلسه می‌دهد

در پی تشدید درگیری‌ها میان نظامیان روس و اوکراینی در منطقه دونباس، شورای امنیت ملی اوکراین تشکیل جلسه خواهد داد.

شورای امنیت ملی اوکراین تشکیل جلسه می‌دهد
کد خبر: 385711
|
۱۳۹۸/۱۱/۲۹ ۱۴:۴۵:۲۱

اعتمادآنلاین| در پی انتشار گزارش‌های مربوط به درگیری شدید نظامی روسیه و اوکراین در استان لوهانسک، روز سه شنبه جلسه شورای امنیت ملی اوکراین به ریاست ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور این کشور برگزار خواهد شد.

بنا به تازه‌ترین گزارش ها، در این درگیری‌ها در منطقه شرق دونباس، یک سرباز کشته و چهار تن زخمی شدند. رئیس جمهور اوکراین این درگیری‌ها را «اقدامات تحریک‌آمیز» برای برهم زدن روند صلح در منطقه دونباس دانست.

خبرگزاری «یونیان» گزارش داد نیرو‌های روسیه و اوکراین صبح امروز در استان لوهانسک و در نزدیکی روستا‌های نوووتسکویسک، اریخوو، کریمسک و ختیر ویلنی درگیر شدند که تبادل آتش میان آن‌ها سنگین گزارش شده است.

خبرگزاری یونیان مدعی شد نیرو‌های روس با پشتیبانی آتش گسترده به این منطقه حمله کرده‌اند و قصد دارند از خط تماس عبور کنند. به نوشته این خبرگزاری، نبرد در حال حاضر ادامه دارد و نیرو‌های اوکراینی براثر گلوله‌باران روس‌ها دچار خسارات سنگینی شده‌اند. بر اساس اطلاعات منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی این نبرد در ساعت پنج صبح به وقت محلی آغاز شده است.

اختلاف اصلی روسیه با اوکراین سر شبه‌جزیره کریمه است. شبه جزیره کریمه سال 2014 میلادی، طی یک همه پرسی قانونی پیوستن خود به خاک روسیه را اعلام کرد، اما دولت مرکزی اوکراین و کشور‌های غربی نتیجه این همه پرسی را نپذیرفتند و مسکو را تحریم کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها