کد خبر: 389772
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۱ ۱۳:۳۰:۰۳
| |

مقام روس: اتهامات آمریکا علیه ایران درباره کرونا عادلانه نیست

مدیر دپارتمان آسیا در وزارت خارجه روسیه و نماینده پوتین در امور افغانستان معتقد است اتهامات آمریکا نسبت به ایران در خصوص عدم همکاری در رابطه با آمار مبتلایان به ویروس جدید کرونا ناعادلانه است.

مقام روس: اتهامات آمریکا علیه ایران درباره کرونا عادلانه نیست
کد خبر: 389772
|
۱۳۹۸/۱۲/۱۱ ۱۳:۳۰:۰۳

اعتمادآنلاین| ضمیر کابلوف، مدیر دپارتمان آسیا در وزارت خارجه روسیه و نماینده پوتین در امور افغانستان معتقد است که اتهامات آمریکا نسبت به ایران در خصوص عدم همکاری در رابطه با آمار مبتلایان به ویروس جدید کرونا ناعادلانه است.

کابلوف در این خصوص گفت: «ما اطلاعات در این مورد را از ایران دریافت می‌کنیم. من شخصا هر روز اعلامیه‌های نمایندگان ایران درباره تعداد مبتلایان به این ویروس را در فضای رسانه‌ای می‌خوانم. آمریکایی‌ها خیلی‌ها از جمله چینی‌ها و دیگران را به مخفی کردن اطلاعات مربوط به ویروس کرونا متهم می‌کنند.»

او افزود: «برای من قضاوت کردن در این خصوص که آیا این خبر‌ها درست است یا غلط دشوار است، اما فکر می‌کنم که در رابطه با ایرانی‌ها این برخوردی ناعادلانه است. آن‌ها با وضعیت دشواری روبرو هستند. از جمله کشف موارد ابتلا به کرونا ویروس برای ایران کار ساده‌ای نیست.»

طبق آخرین اطلاعات، آمار ابتلای قطعی به ویروس کرونای در ایران به 593 نفر رسیده و 123 نفر ظرف روز‌های گذشته بهبود یافتند و 43 نفر فوت کرده‌اند. این در حالی است که رسانه‌های غربی در روز 28 فوریه مرگ بیش از 200 نفر در ایران بر اثر ابتلا به کروناویروس را گزارش دادند. مقامات ایران این اطلاعات را رد کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها