کد خبر: 401859
|
۱۳۹۹/۰۲/۰۷ ۱۰:۴۱:۱۰
| |

استعفای وزیر دادگستری برزیل ضربه‌ای سخت بر پیکره دولت بولسونارو

کناره‌گیری وزیر دادگستری برزیل از سمتش، یک ضربه سنگین بر پیکره دولت این کشور محسوب می‌شود و نارضایتی از بولسونارو را افزایش داده است.

استعفای وزیر دادگستری برزیل ضربه‌ای سخت بر پیکره دولت بولسونارو
کد خبر: 401859
|
۱۳۹۹/۰۲/۰۷ ۱۰:۴۱:۱۰

اعتمادآنلاین| این اقدام از سوی سرجیو مورو، وزیر دادگستری برزیل پس از آن صورت گرفت که وی ژایر بولسونارو، رئیس جمهوری این کشور را به مداخله در اجرای قوانین کیفری متهم کرد و این اتهام‌زنی بار دیگر بر تنش در دولت که با شیوع ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند، افزود.

مورو که متهمان به فساد و تجار فاسد را در زمان قضاوت محاکمه می‌کرد و به زندان می‌انداخت، گفته است که به دلیل آن از سمتش کناره‌گیری کرد که بولسونارو، رئیس پلیس فدرال را به دلایل شخصی و سیاسی از سمتش کنار گذاشت.

این کناره‌گیری شوکه‌کننده و اتهامات مطرح شده از سوی وزیر دادگستری برزیل که به «وزیر عالی» معروف است، ضربه‌ای بر پیکره دولت بولسونارو است که پیش از این‌ها به دلیل نحوه رسیدگی‌اش به روند شیوع ویروس کرونا با انتقادهایی روبروست.

رئیس جمهوری برزیل همچنین اتهامات مطرح شده از سوی وزیر دادگستری را بی‌پایه و اساس خوانده و مداخله در امور قضاوت و اجرای قوانین کیفری را رد کرد. اتهامات مطرح شده از سوی مورو باعث خشم بیشتر از سیاست‌های بولسونارو در سراسر برزیل شده است و حتی انریکه کاردوسو، رئیس جمهوری پیشین برزیل هم خواستار برکناری بولسونارو شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها