کد خبر: 403302
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۶ ۱۱:۴۴:۱۴
| |

بازگشایی سنا و دوری سیاستمداران مجلس نمایندگان آمریکا

سنای آمریکا که در بحبوحه شیوع کرونا تعطیل شده بود، از دوشنبه کارش را آغاز کرد اما گمان نمی‌رود اقدامی فوری روی تصویب بسته کمکی جدید صورت بگیرد چرا که جنگ و جدل‌ها بر سر نحوه مقابله موثر با این پاندمی و ویرانی اقتصادی ناشی از آن عمیق‌تر می‌شود.

بازگشایی سنا و دوری سیاستمداران مجلس نمایندگان آمریکا
کد خبر: 403302
|
۱۳۹۹/۰۲/۱۶ ۱۱:۴۴:۱۴

اعتمادآنلاین| 100 سناتور آمریکایی برای اولین بار از ماه مارس تشکیل جلسه دادند، در حالیکه مجلس نمایندگان آمریکا به دلیل نگرانی‌های مرتبط به سلامت در دوران کرونا همچنان از کنگره دوری می‌کند و این کنگره هم سمبلی از کشور ناآرام آمریکاست.

میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت سنای آمریکا (تحت کنترل جمهوری‌خواهان) با آغاز جلسه از تصمیم خود برای تمرکز روی دستورکار تایید نامزد دونالد ترامپ به جای پرداختن به شیوع کرونا دفاع کرد. مک‌کانل گفت: ما کار مهمی داریم که برای کشور انجام دهیم.

این اقدام جمهوری‌خواهان با واکنش دموکرات‌ها مواجه شد. چاک شومر، رهبر دموکرات سنا با اعتراض به تشکیل جلسه قانونگذاران از عدم رسیدگی به بحران کرونا انتقاد کرد. او این جلسه را «یکی از عجیب‌ترین جلسات تاریخ مدرن سنای ایالات متحده» توصیف کرد.

بحران کووید-19 برای بیش از پنج هفته است که کنگره را به تعطیلی کشانده بود که این طولانی‌ترین غیبت از زمان شیوع آنفلوآنزای اسپانیا در 1918 بود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها