کد خبر: 404638
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۴ ۱۰:۲۱:۴۴
| |

درخواست دبیرکل ناتو از آلمان برای ادامه استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا

در حالی که دومین حزب بزرگ آلمان خواستار خروج تسلیحات هسته‌ای آمریکا از پایگاه‌های هوایی آلمان شده، دبیرکل ناتو در یادداشتی که در رسانه‌های آلمانی منتشر شده، اظهار کرد، دلیل استقرار این تسلیحات در آلمان، روسیه و بازیگران دیگر هستند.

درخواست دبیرکل ناتو از آلمان برای ادامه استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا
کد خبر: 404638
|
۱۳۹۹/۰۲/۲۴ ۱۰:۲۱:۴۴

اعتمادآنلاین| ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در یادداشتی که از سوی روزنامه «فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ» منتشر شده، نوشته است: در سراسر جهان، تروریسم ادامه دارد، حکومت‌های مستبد لیبرال دموکراسی‌ها را به چالش می‌کشند و شاهد گسترش تسلیحات هسته‌ای در کشورهایی مانند کره شمالی هستیم و اقدامات خصومت آمیز روسیه نیز ادامه می‌یابند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، او با متهم کردن روسیه به سرمایه‌گذاری «چشمگیر در ظرفیت‌های نظامی و به ویژه زرادخانه هسته‌ای»، اظهار کرد: در حالی که ناتو بازدارندگی هسته‌ای خود را یک ابزار سیاسی می‌بیند، روسیه زرادخانه هسته‌ای خود را به بخشی از استراتژی نظامی خود تبدیل کرده است.

به نوشته استولتنبرگ، مسکو «موشک‌های هسته‌ای خود را در کالینینگراد که تنها 500 کیلومتر با برلین فاصله دارد، مستقر کرده است. این کشور متحدانی مانند دانمارک، لهستان و رومانی را به حملات هسته‌ای تهدید کرده است.

استولتنبرگ تاکید کرد: ناتو به دنبال جهانی بدون تسلیحات هسته‌ای از طریق کنترل تسلیحات موثر، خلع سلاح و منع گسترش آن‌ها است.

او اظهار داشت: من از تعهد روشن آلمان به ناتو و بازدارندگی هسته‌ای ما استقبال می‌کنم.

او در ادامه بیان کرد، بازدارندگی هسته‌ای این اتحاد "بخشی حیاتی در حفظ صلح و آزادی‌مان است. این برای امنیت کل این اتحاد، آلمان، همسایگانش، دوستان و متحدانش است که همه آنها نگرانی‌های امنیتی قانونی‌ای دارند و همه آنان توسط بازدارندگی هسته‌ای ناتو حفاظت می‌شوند.

او تاکید کرد: همه اعضای ناتو از نقش آلمان در هماهنگی‌های اشتراک هسته‌ای ناتو متشکرند.

استولتنبرگ در حالی این اظهارات را بیان کرده که رهبر سوسیال دموکرات‌های آلمان طی روزهای گذشته خواستار پایان استقرار تسلیحات هسته‌ای آمریکا در این کشور شد و گفت، تسلیحات هسته‌ای در خاک آلمان نه تنها امنیت این کشور را افزایش نمی‌دهند، بلکه آن را تضعیف می‌کنند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها