کد خبر: 405928
|
۱۳۹۹/۰۲/۳۰ ۱۳:۵۴:۳۳
| |

وزیر خارجه فرانسه:

به نفع تمامی اروپاست که از صندوق مالی مقابله با کرونا حمایت کنند

وزیر خارجه فرانسه گفت، کشورهای عضو اتحادیه اروپا که درباره پیشنهاد تشکیل صندوق احیای 500 میلیارد یورویی فرانسه و آلمان برای مقابله با پیامدهای کرونا تردید دارند، یا باید از آن حمایت کنند یا ریسک بدتر شدن اوضاع در نتیجه بحران ویروس کرونا را به جان بخرند.

به نفع تمامی اروپاست که از صندوق مالی مقابله با کرونا حمایت کنند
کد خبر: 405928
|
۱۳۹۹/۰۲/۳۰ ۱۳:۵۴:۳۳

اعتمادآنلاین| ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه گفت: به نفع تمامی کشورهای اتحادیه اروپا است تا از این ابتکار عمل که از سوی فرانسه و آلمان مطرح شده است، حمایت کنند و اگر این اتفاق صورت نگیرد، هیچ کشوری قادر نخواهد بود تا از این بحران خارج شود.

فرانسه و آلمان پیشنهادی را برای تشکیل صندوق مقابله با بحران ویروس کرونا به ارزش 500 میلیارد یورو ارائه کرده‌اند که هدف از آن کمک به وضعیت اقتصادی کشورهایی در این قاره است که در مواجه با کرونا خسارت دیده‌اند. با این حال توافق آلمان و فرانسه به معنای پذیرش این پیشنهاد از سوی دیگر کشورهای حوزه یورو نیست.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان و امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه این تصمیم را روز گذشته اعلام کردند. ماکرون گفته این یک گام بزرگ است برای آنکه اتحادیه اروپا را متحد نگه دارد. قرار است این کمک‌ها، بلاعوض باشد.

کشورهای اروپایی اگر چه همگی معتقدند این اتحادیه برای بهبود اقتصادی نیازمند پول است؛ اما بر سر میزان آن و منابع جمع آوری و چگونگی پرداخت و بازپرداخت آن اختلاف نظر دارند.

پیش از این صندوق نجات اقتصادی حوزه یورو برآورد کرده بود که اتحادیه اروپا برای عبور از رکود پس از پایان همه‌گیری کرونا، نیازمند دست‌کم 500 میلیارد یورو از موسسات اروپایی خواهد بود.

صندوق بین‌المللی پول پیش بینی کرده اقتصاد اتحادیه اروپا در سال جاری میلادی هفت و نیم درصد کوچکتر شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها