کد خبر: 410631
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۹ ۱۵:۵۷:۵۹
| |

بازداشت 149 نفر در ترکیه در ارتباط با پرونده گولن

بر اساس گزارش خبرگزاری آناتولی، مقام‌های ترکیه دستور بازداشت 149 تن شامل تعداد قابل توجهی از اعضای نیروهای امنیتی را به اتهام ارتباط با شبکه وابسته به فتح الله گولن، متهم اصلی کودتای نافرجام سال 2016 این کشور داده‌اند.

بازداشت 149 نفر در ترکیه در ارتباط با پرونده گولن
کد خبر: 410631
|
۱۳۹۹/۰۳/۱۹ ۱۵:۵۷:۵۹

اعتمادآنلاین| ‌‌ مقامهای ترکیه از زمان وقوع کودتای نافرجام ژوئیه 2016 در این کشور که حدود 250 کشته بر جای گذاشت دست به سرکوب مداوم پیروان شبکه وابسته به فتح الله گولن، روحانی مسلمان ترکیه ای ساکن آمریکا زدند.

بر اساس گزارش خبرگزاری آناتولی و به گفته چند مقام امنیتی، دفتر دادستانی استان بالیکسیر در غرب ترکیه دستور به بازداشت 74 تن که همگی از اعضای اخراج شده سابق نیروهای امنیتی از جمله شش رئیس پلیس سابق هستند با اتهام ارتباط با فتح الله گولن را داده است.

همچنین به نوشته این خبرگزاری، دادستانهای استان غازی آنتپ واقع در جنوب شرق ترکیه دستور به بازداشت 33 نفر شامل 24 پرسنل امنیتی در حال خدمت به سبب اتهاماتی مشابه را داده‌اند. همچنین بر اساس این گزارش، در استان بورسا در غرب ترکیه نیز دادستان‌ها دستور به بازداشت 42 نفر شامل شش سرباز مشغول به خدمت را دادند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه حامیان فتح الله گولن را متهم به ایجاد یک دولت موازی از طریق نفوذ به نظام پلیس، قوه قضاییه و ارتش و دیگر نهادهای دولتی این کشور کرده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها