کد خبر: 410835
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۰ ۱۳:۱۳:۲۷
| |

کرونا نرخ بیکاری در فرانسه را افزایش خواهد داد

بانک مرکزی فرانسه پیش‌بینی کرد: نرخ بیکاری در این کشور به دنبال بحران اقتصادی ناشی از ویروس کرونا در اواخر سال 2020میلادی به بیش از 10 درصد و در اواسط سال 2021 به یک اوج 11.5 درصدی که تاکنون بی سابقه بوده خواهد رسید.

کرونا نرخ بیکاری در فرانسه را افزایش خواهد داد
کد خبر: 410835
|
۱۳۹۹/۰۳/۲۰ ۱۳:۱۳:۲۷

اعتمادآنلاین| ‌ به گزارش تارنمای خبری «سی. نیوز» از خبرگزاری فرانسه، طبق پیش‌بینی بانک دو فرانس که روز سه‌شنبه منتشر شد، اقتصاد فرانسه با وجود بهبود تدریجی فعالیت‌ها در سه ماهه سوم، شاهد رکود 10 درصدی در سال میلادی جاری خواهد بود.

این رقم نزدیک به آن چیزی است که به تازگی دولت فرانسه برای سال میلادی جاری پیش‌بینی کرده است؛ یک هفته پیش، وزیر دارایی فرانسه رکود اقتصادی 11 درصدی را برای این کشور در سال 2020 به دنبال شیوع کرونا پیش‌بینی کرد.

برونو لو مر در گفت و گو با آر. ت. ال فرانسه تصریح کرد: شوک اقتصادی ناشی از شیوع کرونا در فرانسه بسیار غیرمنتظره است.

بانک مرکزی فرانسه پیش‌بینی کرده است به دنبال شوک «بسیار شدید» ناشی از قرنطینه بویژه کاهش تولید ناخالص داخلی در این کشور در سه‌ماهه دوم سال میلادی جاری به 15 درصد، اقتصاد فرانسه در سال 2021 باید رشدی 7 درصدی و در سال پس از آن افزایش 4 درصدی داشته باشد.

کاهش تولید ناخالص داخلی در فرانسه در سه ماهه نخست سال میلادی با آغاز مبارزه با بیماری همه‌گیر کووید-19 به میزان 5.3 درصد تعیین شده بود.

طبق پیش‌بینی امروز بانک مرکزی فرانسه، نرخ پس‌انداز خانوار در این کشور انتظار می رود که از 22 درصد فراتر رود و میزان مصرف خانوارها هم 9.3 درصد کاهش یابد. براساس این پیش‌بینی، شرکت‌ها سرمایه‌گذاری خود را 23 درصد کاهش می‌دهند.

این مسائل باعث کاهش قابل توجه اشتغال در فرانسه خواهد شد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها