کد خبر: 421718
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۴ ۰۹:۲۳:۲۶
| |

تماس تلفنی رئیس جمهور مصر و لبنان درباره بحران لیبی

رؤسای جمهور مصر و اوکراین به صورت تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

تماس تلفنی رئیس جمهور مصر و لبنان درباره بحران لیبی
کد خبر: 421718
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۴ ۰۹:۲۳:۲۶

اعتمادآنلاین| به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر و ولادیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی‌اش در خصوص شماری از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله بحران لیبی و روند صلح به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در همین راستا، بسام راضی، سخنگوی ریاست جمهوری مصر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، رئیس جمهوری اوکراین از تلاش‌های مصر برای دستیابی به راه حل‌های سیاسی درباره بحران‌های موجود در منطقه خاورمیانه تشکر و قدردانی کرد.

بسام راضی همچنین تصریح کرد، رؤسای جمهور مصر و اوکراین در جریان این گفت‌وگوی تلفنی همچنین به بررسی روابط دوجانبه پرداختند.

وی اظهار داشت، رئیس جمهوری مصر در این تماس بر گسترش روابط دوجانبه به ویژه در زمینه‌های اقتصادی، تجاری و گردشگری تاکید کرد.

در همین رابطه، رئیس جمهوری اوکراین روابط مستحکم میان دو کشور را ستود و بر تمایل کشورش نسبت به تقویت روابط خود با مصر و نقش کلیدی این کشور در برقراری ثبات و امنیت در خاورمیانه و قاره آفریقا تاکید کرد.

زلنسکی بر تداوم هماهنگی و رایزنی با مصر برای توسعه همکاری دوجانبه تاکید کرد.

رئیس جمهوری مصر پیشتر پس از درخواست پارلمان لیبی برای دخالت نظامی در این کشور گفته بود که کشورش برای مقابله با هرگونه تهدید مستقیم علیه امنیت ملی مصر و لیبی دست بسته و بی‌تفاوت نخواهد بود.

لیبی از زمان برکناری معمر قذافی، دیکتاتور مخلوع شاهد دودستگی، جنگ و ناآرامی است و دو دولت یکی در غرب (دولت وفاق ملی به ریاست فائز السراج) و دیگری در شرق (به ریاست خلیفه حفتر) بر این کشور سلطه دارند که هر یک تلاش دارد با شکست دیگری، کنترل کل کشور را در دست بگیرد. دولت اول از سوی سازمان ملل به رسمیت شناخته شده و دولت شرق لیبی هم از سوی برخی کشورها از جمله روسیه حمایت می‌شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها