کد خبر: 422084
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۵ ۱۳:۵۲:۳۸
| |

چامسکی:

ترامپ از پاندمی برای غنی کردن میلیاردرها استفاده می‌کند

به گفته چامسکی، یک درصد از آمریکایی‌ها شاهد افزایش ثروت خودشان بودند، آن هم با وجود پاندمی کرونا که میلیون‌ها تن را بیکار یا اخراج کرده است و ترامپ از این پاندمی برای غنی کردن میلیاردرها استفاده می‌کند.

ترامپ از پاندمی برای غنی کردن میلیاردرها استفاده می‌کند
کد خبر: 422084
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۵ ۱۳:۵۲:۳۸

اعتمادآنلاین| به نقل از پایگاه دموکراسی اکنون، در شرایطی که میلیون‌ها تن در آمریکا بابت بحران اقتصادی ناشی از پاندمی کرونا شغل خود را از دست داده و با اخراج مواجه شده‌اند، یک درصد شاهد افزایش ثروت خودشان بودند. جف بزوس، موسس آمازون و ثروتمندترین شخص جهان به تازگی حدود 13 میلیارد دلار به ثروت خالص خود در یک روز افزود.

این زبان‌شناس، فیلسوف آنارشیست و نظریه‌پرداز آمریکایی همچنین گفت: این کشور در نوعی تقلید از روشی است که معمولا اداره می‌شود. این کشوری است که اساسا از طریق بخش شرکتی اداره می‌شود، که نفوذ غافلگیرکننده‌ای بر این دولت دارد و این حرف درستی است که این به نوعی از طریق مردان ثروتمندی در جهان مثل جف بزوس که در یک روز 13 میلیارد دلار درآمد کسب کرد، نماپردازی می‌شود.

چامسکی که به عنوان پدر زبان‌شناسی نوین شناخته می‌شود، افزود: آن‌ها وحشی‌تر می‌شوند، آن هم با استفاده از ترامپ و این دولت یا استفاده از پوشش این پاندمی برای افزایش اشتیاق خودشان برای غنی کردن افراد بسیار ثروتمند و این بخش شرکتی که البته واقعیت دارد. آن‌ها عاشق این هستند.

نوآم چامسکی ادامه داد: من به صنعت نظامی اشاره کردم. این یک نمونه دیگر از آن است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها