کد خبر: 422951
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۹ ۱۴:۴۷:۵۱
| |

اصلاح پیش‌نویس قانون حمایت از ثبات لیبی در کنگره

کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا در جلسه‌ای که روز چهارشنبه برگزار شد، اصلاحاتی را در پیش‌نویس قانون "حمایت از ثبات لیبی" إعمال کرد و آن را برای رای‌گیری به کنگره ارائه داد.

اصلاح پیش‌نویس قانون حمایت از ثبات لیبی در کنگره
کد خبر: 422951
|
۱۳۹۹/۰۵/۰۹ ۱۴:۴۷:۵۱

اعتمادآنلاین| به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، این کمیته 13 اصلاحات را در این پیش‌نویس قانون إعمال کرده که این اصلاحات بر راهکار مسالمت آمیز بحران لیبی و حمایت از قطعنامه‌های سازمان ملل در مورد ممنوعیت صادرات سلاح به لیبی و نیز حمایت از حاکمیت لیبی و استقلال و تمامیت ارضی آن متمرکز است.

بخشی از این اصلاحات جدید بر "اتخاذ تدابیری جهت پایان دادن به خشونت و سرازیر شدن تسلیحات، مخالفت با تلاش‌های هر طرفی برای صادرات نفت لیبی به صورت غیرقانونی و ترغیب کردن طرف‌های لیبیایی جهت بیرون راندن نیروهای بیگانه و مزدوران خارجی" تاکید دارد.

این اصلاحات همچنین بر مخالفت با حملات به غیرنظامیان و کادر پزشکی و زیرساخت‌های حساس و مهم از جمله امدادرسانی‌های آبی در لیبی و حمایت از مجازات کسانی که در این اقدامات شنیع دست داشته‌اند"، تاکید دارد.

این پیش‌نویس طرح آمریکایی در ساختار جدیدش به "بهره‌گیری از روابط دیپلماتیک به منظور قانع کردن طرف‌های درگیر در لیبی با هدف توقف تشدید درگیری‌ها و قانع کردن طرف‌های خارجی برای متوقف کردن انتقال نیروها از جمله مزدوران و سلاح‌ و نیز حمایت‌های مالی از آنها"، فرامی‌خواند.

این پیش‌نویس بر حمایت از توافق سیاسی در چارچوبی قابل اجرا برای راه حل سیاسی در لیبی و ترغیب کردن تمامی طرف‌های لیبیایی برای ازسرگیری روند سیاسی فراگیر به رهبری طرف‌های لیبیایی و نظارت هیئت سازمان ملل تاکید دارد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها