کد خبر: 427675
|
۱۳۹۹/۰۵/۳۱ ۰۸:۳۱:۳۴
| |

رئیس جمهوری برکنار شده مالی شاید به سنگال فرستاده شود

یکی از منابع نظامی کشور مالی اعلام کرد، مقام‌های جدید مالی که پس از کودتا روی کار آمده‌اند، در حال گفتگو با سنگال برای احتمال دیپورت رئیس‌جمهوری برکنار شده خود به این کشور هستند.

رئیس جمهوری برکنار شده مالی شاید به سنگال فرستاده شود
کد خبر: 427675
|
۱۳۹۹/۰۵/۳۱ ۰۸:۳۱:۳۴

اعتمادآنلاین| این منبع مطلع اعلام کرد: گفتگوهایی با دولت سنگال درباره دیپورت ابراهیم بوباکار کیتا، رئیس جمهوری برکنار شده مالی به این کشور وجود دارد.

اوایل روز پنجشنبه، اسماعیل واگو، سخنگوی کمیته ملی برای نجات مردم در مالی گفت، یک شورای انتقالی در مالی ایجاد می‌شود. این شورا به ریاست رئیس جمهوری انتقالی است که می‌تواند یک افسر نظامی یا یک فرد غیرنظامی باشد.

کمیته ملی برای نجات مردم از سوی رهبران شورشی ارتش و در پی کودتای اخیر در مالی به عنوان نهاد جدیدی برای اداره کشور تشکیل شده است.

کودتای روز سه شنبه در پایگاه نظامی کاتی در نزدیکی باماکو، پایتخت مالی آغاز شد. افسران شورشی ارتش ابراهیم بوباکار کیتا، بابو سیسه، نخست وزیر و تعدادی دیگر از مقام‌های ارشد دولت را بازداشت کردند. رئیس جمهوری کمی بعد، استعفا و پارلمان را منحل کرد.

مجمع منطقه‌ای «اکوواس» روز پنجشنبه اعلام کرد که به دنبال اعزام هیاتی از مقام‌های عالی رتبه به مالی برای کمک به احیای نظم و قانون اساسی در این کشور است. اکوواس به دنبال بازگرداندن کیتا به عنوان رئیس جمهوری مالی است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها