کد خبر: 428787
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۵ ۱۱:۳۱:۵۵
| |

هایکو ماس:

تشدید تنش در مدیترانه نه به نفع اتحادیه اروپا، نه یونان و نه ترکیه است

وزیر امور خارجه آلمان با تاکید بر اینکه تنش در مدیترانه شرقی از طریق دیپلماسی حل می‌شود، گفت که تشدید تنش نه به نفع اتحادیه اروپا، نه یونان و نه ترکیه است.

تشدید تنش در مدیترانه نه به نفع اتحادیه اروپا، نه یونان و نه ترکیه است
کد خبر: 428787
|
۱۳۹۹/۰۶/۰۵ ۱۱:۳۱:۵۵

اعتمادآنلاین| به نقل از آناتولی در روز چهارشنبه، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان این مطلب را شب گذشته در نشست مطبوعاتی مشترک با مولود چاووش‌اوغلو، همتای ترکیه ای خود در آنکارا عنوان کرد.


وی با اشاره به اینکه در آتن و آنکارا مذاکراتی در مورد مدیترانه شرقی صورت گرفته است، گفت: وضعیت خطرناک در مدیترانه شرقی را مورد بررسی قرار دادیم. این موضوع نه تنها به اتحادیه اروپا، بلکه به ناتو نیز ربط دارد.

وزیر امور خارجه آلمان با خطرناک خواندن اوضاع در مدیترانه شرقی، تاکید کرد: این مسئله از طریق دیپلماسی حل می‌شود. اینجا تمایلی برای گفت‌وگو وجود دارد و اتحادیه اروپانیز باید شرایط لازم را فراهم آورد.

آلمان هم آماده است از روند مذاکرات حمایت کند.

ماس گفت: هیچ کس انتظار راه حل نظامی برای حل این موضوع ندارد. زیرا توسل به زور و اسلحه برای حل مناقشه غیر عقلایی است، شاید روند مذاکرات در این باره به سختی پیش برود، ولی باید این گفت وگو بین یونان و ترکیه به طور مستقیم آغاز شود و معتقدم این گفت وگوها نتایج مثبتی به همراه خواهد داشت.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها