کد خبر: 429961
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۲ ۱۰:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

انتخابات آمریکا | بایدن ترامپ را به دامن زدن خشونت متهم کرد

جو بایدن در سخنرانی خود در پیتسبورگ گفت: «ترامپ به مدت چهار سال همه ارزش‌هایی را که برای ملت ما عزیز بوده مسموم کرده است. او دموکراسی ما را مسموم کرده است.»

انتخابات آمریکا | بایدن ترامپ را به دامن زدن خشونت متهم کرد
کد خبر: 429961
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۲ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| معاون سابق رئیس‌جمهور و کاندیدای فعلی حزب دموکرات آمریکا ترامپ را به تشویق مردم به نقض نظم و قانون متهم کرد و او را «حضوری سمی» خواند.

«حضور ترامپ سمی است»

جو بایدن روز دوشنبه دونالد ترامپ را به ترویج خشونت در شهرهای آمریکا متهم کرد؛ ترامپ در روزهای گذشته از خشونت هواداران خود نسبت به معترضان در پورتلند حمایت کرده و به درخواست شهردار مبنی بر دور ماندن از درگیری‌های کینوشا بی‌اعتنا بوده است، درگیری‌هایی که پس از شلیک پلیس به یک مرد سیاهپوست بالا گرفت.

با این اتهام که «ترامپ با وجود اینکه خودش را رئیس‌جمهور نظم و قانون معرفی می‌کند اما خود در حال شکستن نظم و قانون است» نامزد حزب دموکرات حضور ترامپ در میانه اعتراضات ضد نژادپرستی و خشونت پلیس را حضوری سمی خواند.

بایدن

بایدن در حالی که در پنسیلوانیا- یکی از مناطقی که صحنه تظاهرات ضد نژادپرستی است- سخنرانی می‌کرد برای اولین بار مستقیماً ترامپ را به خاطر عملکردش در قبال اعتراضات ضد نژادپرستی خطاب قرار داد.

ترامپ اخیراً در سخنرانی اعلام کرده بود که اگر بایدن در انتخابات پیروز شود، شورش و اعتراض به یک رویه تبدیل خواهد شد و هیچ کسی در امان نخواهد بود.

ترامپ

«ترامپ دموکراسی آمریکا را مسموم کرده است»

جو بایدن در سخنرانی خود در پیتسبورگ گفت: «ترامپ به مدت چهار سال همه ارزش‌هایی را که برای ملت ما عزیز بوده مسموم کرده است. او دموکراسی ما را مسموم کرده است.»

بایدن در حالی این سخنرانی را ایراد می‌کرد که ترامپ حمله به شهرداران دموکرات را شدت بخشیده است. او با اشاره به کشته شدن یکی از اعضای یک گروه تندرو دست راستی در پورتلند پس از مقابله با معترضان ضد نژادپرستی در توییتی نوشت: «در آرامش بخواب، جی.»

در پاسخ به هشدارهای ترامپ بایدن درباره هرج‌ومرج ناشی از شیوع کرونا، بحران اقتصادی و اعتراضات ضدنژادپرستی حرف زد: «رشته مشترک همه اینها رئیس‌جمهور فعلی است که اوضاع را نه بهتر که بدتر می کند. کسی که به جای برقراری نظم به هرج‌ومرج دامن می‌زند.»

بایدن

در حالی که ترامپ در نظرسنجی‌ها از جو بایدن عقب است کمپین او می‌کوشد تا با برجسته کردن تصاویر خشونت در اعتراضات خیابانی رأی‌دهندگان محافظه‌کار را تحت تاثیر قرار دهد.

بایدن در سخنرانی خود در پیتسبورگ گفت: «ترامپ به دنبال خشونت است. این رئیس‌جمهور مدت‌ها قبل رهبری اخلاقی را در این کشور از دست داده است. او نمی‌تواند خشونت را متوقف کند چون سال‌ها به آن دامن زده است. شاید او باور داشته باشد بیان کلمات قانون و نظم او را قدرتمند می‌کند، اما ناتوانی ترامپ در متوقف کردن خشونت هوادارانش که مثل شبه‌نظامیان مسلح رفتار می‌کنند به شما نشان می‌دهد که او چقدر ضعیف است.»

هفته گذشته در همایش ملی جمهوری‌خواهان، ترامپ و هوادارانش با برجسته کردن خشونت‌های پراکنده در تظاهرات ماه‌های اخیر در میان اعتراضات بزرگی که عمدتاً مسالمت‌آمیز بود بایدن را متحد «چپ رادیکال» نامیده و ادعا کردند در صورت پیروزی بایدن، هرج‌و‌مرج و بی‌قانونی خیابان‌های آمریکا را فرا خواهد گرفت و او در مهار این اوضاع ناتوان خواهد بود.

ترامپ

در واکنش به این سخنان بایدن با لحنی تمسخرآمیز در پیتسبورگ گفت: «آیا من واقعاً شبیه یک سوسیالیست رادیکال به نظر می‌رسم که با آشوبگران مدارا می‌کند؟ واقعاً؟»

با شعله‌ور شدن دوباره اعتراضات ضد نژادپرستی در شهرهای آمریکا به نظر می‌رسد در طول هفته‌های آینده تمرکز 2 حزب دموکرات و جمهوری‌خواه بر این اعتراضات و نحوه مواجهه با آن خواهد بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها