کد خبر: 430321
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۳ ۱۰:۴۶:۰۸
| |

تحلیل گلوبال تایمز از نشست وین

روزنامه گلوبال تایمز چین از روزنامه های حزب حاکم این کشور نوشت: اعضای توافق هسته ای سال 2015 میلادی موسوم به «برجام» در جریان برگزاری کنفرانس وین یک بار دیگر پای امضای خود ایستادند.

تحلیل گلوبال تایمز از نشست وین
کد خبر: 430321
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۳ ۱۰:۴۶:۰۸

اعتمادآنلاین| گلوبال تایمز روز پنجشنبه در گزارشی خاطر نشان کرد: اعضای برجام در این نشست نه تنها پای امضای خود بلکه مقابل اقدامات آمریکا برای فعال کردن مکانیسم ماشه و بازگرداندن تحریم های بین المللی علیه جمهوری اسلامی ایران هم ایستادند.

در این گزارش آمده است: کشورهای اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان از یک طرف و دیگر امضا کنندگان این توافق شامل چین و روسیه از طرف دیگر در تلاش هشتند تا توافق بسیار مهم برجام را نجات دهند.

گزارش در ادامه با یادآوری خروج آمریکا از برجام در سال 2018 میلادی، فشارهای حداکثری و تحریم های واشنگتن علیه تهران را از علت های اصلی افزایش تنش ها بر سر این موضوع دانسته است.

گلوبال تایمز نوشته است: با این حال در موضع متفاوت با آمریکا، کشورهای دیگر عضو برجام اصرار دارند باید از این توافق حفاظت و به آن عمل شود.

رسانه چینی به نقل از توییت «هلگا اشمید » مقام ارشد اتحادیه اروپا که ریاست روز سه شنبه گفت و گوها را بر عهده داشت نوشته است: اعضای باقیمانده در برجام به رغم وجود پاره ای از چالش ها، عزم راسخی برای حراست از توافق با ایران و اجرای کامل آن دارند.

گلوبال تایمز به نقل از بیانیه بعدی وی نیز آورده است: آمریکا که از توافق هسته ای خارج شده است دیگر نمی تواند مبتکر یک اقدام دیگر برای بازگرداندن تحریم ها باشد.

روزنامه تاکید کرده است: ریشه همه مشکلات فعلی و افزوده شدن به تنش ها در این خصوص به خروج واشنگتن از برجام باز می گردد و حالا دیگر اعضا به ظور مشترک خواستار حراست از توافق بین المللی هسته ای سال 2015 میلادی با ایران هستند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها