کد خبر: 430879
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۶ ۰۸:۲۶:۱۵
| |

مرکز مطالعات بین المللی و استراتژیک آمریکا:

کره شمالی در حال آماده سازی مقدمات آزمایش موشک بالستیک است

مرکز مطالعات بین المللی و استراتژیک آمریکا ادعا کرد که کره شمالی در حال آماده سازی مقدمات آزمایش موشک بالستیک از طریق زیر دریایی است.

کره شمالی در حال آماده سازی مقدمات آزمایش موشک بالستیک است
کد خبر: 430879
|
۱۳۹۹/۰۶/۱۶ ۰۸:۲۶:۱۵

اعتمادآنلاین| این مرکز آمریکایی که فعالیت های کره شمالی را زیر نظر دارد ادعا کرد تصاویر ماهواره ای فعالیت در کارخانه کشتی سازی زیردریایی کره شمالی را نشان می دهد که بیانگر احتمال آماده شدن پیونگ یانگ برای آزمایش موشک بالستیک پرتاب شده توسط زیردریایی (SLBM) است.

به گفته مرکز مطالعات بین المللی و استراتژیک آمریکا، شاخص اصلی که آماده سازی کره شمالی برای پرتاب موشک بالستیک را نشان می دهد وجود کشتی هایی در کارخانه کشتی سازی سینپو در ساحل شرقی است از جمله نمونه ای که شبیه کشتی هایی است که قبلاً برای حمل بار موشک به دریا استفاده می شده است.

این مرکز یکی دیگر از دلایل خود را با استناد به تصاویر ماهواره ای، وجود نه یک فروند بلکه دو فروند زیردریایی کلاس رومئو (ROMEO) عنوان کرد که در جزیره مایانگ در سواحل سینپو لنگر انداخته اند.

گزارش با استناد به ادعای برخی سایت های آمریکایی در مورد غافلگیری اکتبر نوشته است که تحرکات کره شمالی هم با این موضوع همخوانی دارد.

یونهاپ می گوید آزمایش موشک های بالستیک از زیر دریایی یکی از اقدامات تحریک آمیز کره شمالی در کنار پرتاب موشک بالستیک قاره پیما است برخی از کارشناسان هشدار داده اند که پیونگ یانگ می تواند چنین تحریکاتی را به عنوان «غافلگیری اکتبر» پیش از انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده در نوامبر انجام دهد.

مذاکرات هسته ای بین کره شمالی و ایالات متحده از زمان پایان دومین نشست بدون نتیجه هانوی بین دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در فوریه سال گذشته (بهمن 1398) متوقف شده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها