کد خبر: 431943
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۰ ۱۲:۴۳:۱۸
| |

مسکو خواستار میزبانی نشست گروه های فلسطینی است

نماینده رئیس جمهوری روسیه در خاورمیانه و کشورهای آفریقایی در گفت وگوی تلفنی با صالح رفعت عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین درباره برگزاری نشست گروه های فلسطینی در مسکو با وی تبادل نظر کرد.

مسکو خواستار میزبانی نشست گروه های فلسطینی است
کد خبر: 431943
|
۱۳۹۹/۰۶/۲۰ ۱۲:۴۳:۱۸

اعتمادآنلاین| میخاییل بوگدانف نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و کشورهای آفریقایی در مکالمه تلفنی با صالح رفعت عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین، درخصوص مسائل مربوط به وحدت ملی و یکپارچگی فلسطین حول محور سازمان آزادی‌بخش فلسطین باتوجه به نتایج گردهمایی رهبران گروه ها و جنبش های فلسطینی که روز سوم سپتامبر برگزار شد، با وی گفت وگو کرد.

در گزارش آمده است: در این رابطه در گفت وگوی تلفنی به مسائل مربوط به مقدمات و برگزاری نشست جدید فلسطین در مسکو برای پیشبرد حل و فصل عادلانه مناقشه فلسطین-اسراییل برمبنای معیارهای بین المللی ازجمله قطعنامه های شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل و ابتکارات صلح عربی توجه خاص شد.

روسیه به عنوان عضو گروه چهار میانجی گران بین المللی خاورمیانه برای تاسیس حکومت مستقل فلسطین تلاش می کند و سفارت فلسطین از سال 1989 در مسکو دایر است.

مسکو پیشتر پیشنهاد میزبانی نشست فلسطین را مطرح کرده بود.

ماهر طاهر روز سه شنبه در گفت و گو با روزنامه الوطن سوریه گفت که میخائیل بوگدانف معاون وزیر امور خارجه و نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در خاورمیانه و کشورهای آفریقایی در دیدار با هیات فلسطینی شامل تعدادی از رهبران جریان‌های فلسطینی در سوریه، رضایت مسکو از نتایج دیدار بیروت - رام الله (نشست اخیر گروه‌های فلسطینی) به ریاست "محمود عباس" رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را ابراز کرد.

وی تصریح کرد که طرف روسی بر موضع یکسان فلسطینی‌ها و سازمان آزادیبخش فلسطین برای انجام هر اقدامی را ضروری دانست و بر آن تاکید کرد.

مسئول بخش سیاسی جبهه مردمی آزادسازی فلسطین افزود: در این دیدار تحولات فلسطین، همچنین نتایج حاصل از نشست اخیر گروه‌های فلسطینی در بیروت و رام الله که بر تقویت جبهه داخلی و همبستگی اجزای مختلف جامعه به منظور مقابله با چالش‌های پیش روی ملت فلسطین و تلاش برای بازگرداندن وحدت ملی و کمیته‌هایی که برای آن تشکیل شده است، مورد بررسی قرار گرفت.

وی گفت: ما به طرف روسی تاکید کردیم که برای رسیدن به وحدت ملی و مقابله با توطئه‌های عادی‌سازی روابط با اسرائیل از سوی کشورهای مرتجع عربی و مقابله با "معامله قرن" تلاش خود را به کار بسته‌ایم.

طاهر با اشاره به اینکه طرف روسی از تلاش‌ها برای احیای وحدت ملی فلسطینیان ابراز خرسندی و بر لزوم پایان دادن به وضعیت تفرقه تأکید کرد، افزود: طرف روسی گفت که اسرائیل برای فرار از مذاکرات ادعا می‌کند که هیچ مرجع و طرف واحد فلسطینی برای گفت و گو وجود ندارد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها