کد خبر: 434380
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۱ ۱۱:۲۷:۰۳
| |

تایوان از چین خواست از اقدامات تحریک‌آمیز دست بردارد

به دنبال تحرکات اخیر و پس از آنکه یکی از مقام‌های چین آنچه را که یک مرزبندی دریایی "ارزشمند و قابل احترام" خوانده می‌شد رد کرد، تایوان امروز (سه‌شنبه) از چین خواست از اقدامات "تحریک‌آمیزش" دست بردارد و آن را به تهدید صلح متهم کرد.

تایوان از چین خواست از اقدامات تحریک‌آمیز دست بردارد
کد خبر: 434380
|
۱۳۹۹/۰۷/۰۱ ۱۱:۲۷:۰۳

اعتمادآنلاین| پس از آنکه یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه چین اعلام کرد هیچ خط میانه‌ای در تنگه تایوان وجود ندارد چرا که تایوان بخش جدایی‌ناپذیر از خاک چین است، جوزف وو، وزیر امور خارجه تایوان از پکن خواست تا به استانداردهای بین‌المللی متمدن بازگردد.

جوزف وو به خبرنگاران گفت:‌ این خط میانه سال‌ها سمبل جلوگیری از درگیری‌های نظامی و حفظ صلح و ثبات در تنگه تایوان بوده است. اظهارات وزارت امور خارجه چین معادل از بین بردن وضع موجود است.

وی در توییتی نوشت: من از جامعه بین‌الملل می‌خواهم تا جمهوری خلق چین را به خاطر اظهارات خطرناک و تحریک‌آمیز و اقدامات تهدیدکننده‌اش برای صلح محکوم کند. چین باید از این اقداماتش دست بردارد.

گرچه تایوان بیش از هفت دهه است که خودمختار بوده اما چین، تایوان را بخشی از خاک خود می‌داند و تاکید کرده که اگر لازم شود حتی با زور تایوان را به عنوان بخشی از سرزمین چین حفظ می‌کند.

پکن از زمان روی کار آمدن تسای اینگ-ون، رئیس‌جمهوری تایوان در سال 2016 میلادی، فشارها بر این جزیره دموکرات‌ را افزایش داده است. تسای اینگ ون این مساله را که تایوان بخشی از چین واحد است، رد می‌کند. تایوان در ماه‌های اخیر افزایش شدید تعرضات جنگنده‌های چینی به حریم هوایی‌اش را گزارش داده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها