کد خبر: 440173
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۹ ۱۴:۰۴:۰۰
| |

وزیر مشاور امارات:

سفر هیات امارات به اسرائیل فرصت‌ همکاری دو طرف را عمیق‌تر می‌کند

وزیر مشاور امارات در امور مالی امروز (سه‌شنبه) مدعی شد، سفر (هیات) امارات به اسرائیل فرصت‌های همکاری و تبادل تجربیات میان دو طرف را عمیق‌تر می‌کند.

سفر هیات امارات به اسرائیل فرصت‌ همکاری دو طرف را عمیق‌تر می‌کند
کد خبر: 440173
|
۱۳۹۹/۰۷/۲۹ ۱۴:۰۴:۰۰

اعتمادآنلاین| به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، عبید حمید الطایر، وزیر مشاور امارات در امور مالی به محض ورودش به اراضی اشغالی با اشاره به اینکه امضای توافق‌ها با اسرائیل فواید متعددی برای دو طرف دارند، گفت: توافقی درباره (لغو یا کاهش) مالیات مضاعف به امضا خواهد رسید و در کنار آن امارات و "اسرائیل" برای تعیین استراتژی‌های جدید و تبادل تجربیات با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

الطایر با تاکید بر پایبندی امارات به آزادی رفت و آمد اشخاص و نیز جابه‌جایی سرمایه‌ها گفت: این همکاری اقتصادی با "اسرائیل" به صورت چشمگیری محقق خواهد شد.

وزیر مشاور امارات در امور مالی در ادامه مدعی شد: این سفر فرصت‌های همکاری و تبادل میان دو طرف را افزایش خواهد داد و پیشرفت بزرگی میان دو دولت حاصل می‌شود و این امر از زمان توافق تاریخی دو طرف آغاز شده است.

این مسؤول اماراتی افزود: امارات در منطقه خاورمیانه، شمال آفریقا نقش محوری به ویژه در حوزه تامین بودجه و ابتکار عمل ایفا می‌کند و کشور ما از قدرت اقتصادی بزرگی در منطقه برخوردار بوده و پیشگام فناوری مالی است.

علاوه بر الطایر، عبید بن طوق، وزیر اقتصاد و عمر غباش، معاون فرهنگی وزیر خارجه امارات نیز در هیئت اعزامی حضور دارند.

هیئت دولت امارات در سفر خود به اراضی اشغالی همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های سرمایه‌گذاری، تجارت و فناوری را بررسی می‌کند.

این اولین سفر یک هیئت اماراتی به اراضی اشغالی پس از امضای توافق صلح در ماه گذشته میلادی میان دو طرف محسوب می‌شود.

یک هیئت اسرائیلی بزرگ به ریاست بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل برای استقبال از هیئت اماراتی در فرودگاه بن گوریون در شهر تل‌آویو حضور یافت.

سخنگوی نتانیاهو توییت کرد: نتانیاهو امروز یک نشست سه جانبه با حضور منوچین و الطایر ترتیب خواهد داد که طی آن توافق‌های در حوزه‌های هواپیمایی، حمایت از سرمایه‌گذاری‌ها، لغو ویزا، علوم و فناوری به امضا خواهند رسید.

وزیر دارایی اسرائیل نیز اعلام کرد که با وزیر مشاور امارات در امور مالی یک توافقنامه برای حمایت و تشویق سرمایه‌گذاری‌ها میان دو طرف به عنوان گامی مهم به سوی رشد و تقویت اقتصاد و صلح به امضا رساند.

استیو منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا نیز گفت: قرارداد صلح میان امارات و "اسرائیل" فرصت‌های اقتصادی بسیاری را در اختیار دو طرف قرار خواهد داد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها