کد خبر: 444338
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۰ ۱۵:۱۵:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

واکسن فایزر در پیشگیری از کرونا بیش از 90 درصد موثر است

شرکت فایزر (Pfizer) روز دوشنبه اعلام کرد بررسی‌های اولیه آزمایش واکسن کرونا نشان داده این واکسن در جلوگیری از شیوع کووید-19 بسیار قوی است. این خبر یک پیشرفت امیدبخش است زیرا جهان مدت‌هاست با نگرانی منتظر خبری مثبت در مورد پاندمی است؛ ویروسی که تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 1.2 میلیون نفر شده است.

واکسن فایزر در پیشگیری از کرونا بیش از 90 درصد موثر است
کد خبر: 444338
|
۱۳۹۹/۰۸/۲۰ ۱۵:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| شرکت فایزر (Pfizer) روز دوشنبه اعلام کرد بررسی‌های اولیه آزمایش واکسن کرونا نشان داده این واکسن در جلوگیری از شیوع کووید-19 بسیار قوی است. این خبر یک پیشرفت امیدبخش است زیرا جهان مدت‌هاست با نگرانی منتظر خبری مثبت در مورد پاندمی است؛ ویروسی که تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 1.2 میلیون نفر شده است.

واکسن فایزر بیش از 90 درصد موثراست

به گزارش اعتمادآنلاین ، به نقل از نیویورک ‌تایمز، فایزر که واکسن را با همکاری شرکت داروسازی آلمانی BioNTech تولید کرده جزئیات کمی از آزمایش‌های بالینی خود را منتشر کرده است.

این شرکت اعلام کرده که بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد واکسن در پیشگیری از بیماری در بین داوطلبانی که سابقه ابتلا به ویروس کرونا را نداشته‌اند بیش از 90 درصد موثراست.

فایزر

اگر این نتایج ثابت بماند، سطح ایمنی این واکسن با واکسن‌های بسیار موثری همچون واکسن سرخک برابری خواهد کرد.

شرکت فایزر اعلام کرده در این آزمایش‌ها هیچ مورد جدی‌ای در زمینه سلامت و ایمنی مشاهده نشده است.

این شرکت قصد دارد پس از جمع‌آوری اطلاعات ایمنی توصیه‌شده 2ماهه برای واکسن 2مرحله‌ای خود از سازمان غذا و دارو درخواست مجوز اضطراری کند.

تا ژانویه دُز کافی واکسن برای ایمن‌سازی 15 تا 20 میلیون نفر تولید خواهد شد

مدیران شرکت فایزر گفته‌اند تا پایان سال این شرکت دز کافی واکسن برای ایمن‌سازی 15 تا 20 میلیون نفر را تولید خواهد کرد.

کاترین یانسن معاون ارشد رئیس شرکت و رئیس بخش تحقیق و توسعه واکسن در فایزر می‌گوید: «این یک لحظه تاریخی است. این پاندمی وضعیت ویرانگری بود و ما در مسیر و هدفی گام برداشته‌ایم که هیچ کسی هرگز نتوانسته است به آن برسد: رسیدن به واکسن ظرف یک سال.»

این خبر تنها چند روز پس از پیروزی جوزف آر بایدن بر رئیس‌جمهور ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری منتشر شد. ترامپ بارها گفته کرده بود که واکسن قبل از روز انتخابات 3 نوامبر آماده خواهد شد.

در اوایل پاییز مدیر اجرایی فایزر، دکتر آلبرت بورلا، اغلب ادعا می‌کرد که این شرکت می‌تواند تا ماه اکتبر به نتایج اولیه دست پیدا کند اما این اتفاق نیفتاد.

با اعلام خبر موفقیت واکسن فایزر ارزش سهام شرکت‌هایی که بیشترین سود را از بازگشت فعالیت‌های عادی کسب می‌کنند- مانند شرکت‌های هواپیمایی و مراکز خرید- افزایش یافت.

فایزر

11 واکسن در حال حاضر در مرحله آخر آزمایش‌های بالینی هستند

البته دانشمندان مستقل در مورد بزرگنمایی نتایج اولیه قبل از دست یافتن به اطلاعات ایمنی و کارایی طولانی‌مدت واکسن هشدار داده‌اند و هیچ کسی هنوز نمی‌داند مدت‌زمان ایمنی واکسن در بدن چقدر خواهد بود.

11 واکسن در حال حاضر در مرحله آخر آزمایش‌های بالینی هستند، از جمله چهار واکسن در ایالات متحده.

پیشرفت فایزر می‌تواند نشانه خوبی برای شرکت مدرنا، دیگر شرکت سازنده واکسن در آمریکا، نیز باشد چون این شرکت از روشی مشابه فایزر برای ساخت واکسن استفاده می‌کند.

این پیشرفت همچنین فایزر را به اولین شرکتی تبدیل می‌کند که نتایج مثبت آزمایش مرحله آخر واکسن را اعلام کرده و حالا این شرکت در صدر مسابقه جهانی‌ای است که از ماه ژانویه با سرعتی غیرقابل باور برای دستیابی به واکسن آغاز شده بود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها