کد خبر: 447761
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۵ ۰۹:۰۶:۰۰
| |

رئیس اجرایی هنگ کنگ:

اولویت ما احیای نظم قانون اساسی بعد از ناآرامی‌هاست

رئیس اجرایی هنگ کنگ امروز (چهارشنبه) گفت، اولویت اصلی و فوری دولت احیای نظم قانون اساسی این دولتشهر تحت امر چین و سیستم سیاسی آن است.

اولویت ما احیای نظم قانون اساسی بعد از ناآرامی‌هاست
کد خبر: 447761
|
۱۳۹۹/۰۹/۰۵ ۰۹:۰۶:۰۰

اعتمادآنلاین| به نقل از خبرگزاری رویترز، کری لام، رئیس اجرایی هنگ کنگ در جریان سخنرانی سیاستگذاری سالانه خود در پارلمان این منطقه گفت، این اولویت دولت است که سیستم سیاسی را از ناآرامی احیا کند.

وی سخنرانی خود را بیش از یک ماه برای مسافرت به پکن به منظور گفتگو با مقام‌های چین و درخواست کمک از این کشور برای احیای اقتصادی هنگ کنگ به تعویق انداخته بود.

نقش دولت مرکزی چین در هنگ کنگ به ویژه در در پی اعمال قانون جدید امنیت ملی در این دولتشهر پس از چندین ماه اعتراضات حامی دموکراسی سال گذشته میلادی پر رنگ‌تر شده و در مرکز توجه قرار گرفته است.

رئیس اجرایی دولتشهر هنگ کنگ ادامه داد: در سال گذشته و اکنون، هنگ کنگ با یکسری چالش‌های سیاسی جدی از 1997 روبرو شده است. یکی از اولویت‌های اصلی ما احیای نظم قانون اساسی و سیستم سیاسی بعد از ناآرامی‌هاست.

وی ادامه داد،‌ دولت قرار است لایحه ای را برای تقویت ادای سوگند از سوی کارمندان دولت و اجرای گسترده آموزش عمومی به منظور تقویت درک اجرای قانون ارائه کند.

رئیس اجرایی هنگ کنگ همچنین دولت‌ها و پارلمان‌های خارجی را به تشدید مداخله در امور داخلی این دولتشهر متهم کرد که به گفته وی، دخالت در امور چین است و اقدامات آنها امنیت ملی را به مخاطره می‌اندازد.

اعتراضات سال گذشته میلادی به این دلیل در هنگ کنگ شکل گرفت که مردم ترسیدند دولت مرکزی چین آزادی‌هایی را که از سال 1997 و پس از بازگردانده شدن این دولتشهر از انگلیس به چین به آن داده شده، متوقف و محدود کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها