کد خبر: 450297
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۷ ۱۳:۴۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

نگاهی به بازتاب ترور شهید فخری‌زاده در رسانه‌های رژیم صهیونیستی / اسرائیل و سیاست حرکت در لبه پرتگاه اعتراف به جنایت

هنوز چند دقیقه از اعلام خبر ترور شهید فخری‌زاده در جاده آبسرد دماوند نگذشته بود که نه تنها رسانه‌های رژیم اسرائیل بلکه شخص بنیامین نتانیاهو هم هرچند تلویحی به این اتفاق واکنش نشان دادند، و در مورد آن گفتند و نوشتند.

نگاهی به بازتاب ترور شهید فخری‌زاده در رسانه‌های رژیم صهیونیستی / اسرائیل و سیاست حرکت در لبه پرتگاه اعتراف به جنایت
کد خبر: 450297
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۷ ۱۳:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| سید عماد حسینی- هنوز چند دقیقه از اعلام خبر ترور شهید فخری‌زاده در جاده آبسرد دماوند نگذشته بود که نه تنها رسانه‌های رژیم اسرائیل بلکه شخص بنیامین نتانیاهو هم هرچند تلویحی به این اتفاق واکنش نشان دادند، و در مورد آن گفتند و نوشتند.

به گزارش اعتمادآنلاین، از شامگاه جمعه که این خبر در صدر رسانه‌های جهانی قرار گرفت تا به امروز تقریباً تمام رسانه‌های اسرائیل هر روز سرگرم چاپ و انتشار گزارش و تحلیل و مصاحبه در این باره هستند.

از سناریوسازی در مورد نحوه ترور این دانشمند هسته‌ای گرفته تا سناریوپردازی برای نحوه واکنش ایران و از تخمین میزان تاثیرگذاری این ترور بر روند پویایی برنامه هسته‌ای ایران گرفته تا تفسیر و تحلیل تاثیرات آن محورهایی است که طی چند روز گذشته در کانون توجه رسانه‌های اسرائیلی بوده و در مورد این موضوعات نیز از منظر خود نتیجه‌گیری کرده‌اند.

جمعه گذشته روزنامه‌های یدیعوت آحارانوت، هاارتص، معاریو و یسرائیل هیوم هر یک صفحات اصلی ضمیمه‌های آخر هفته خود را به این عملیات تروریستی اختصاص دادند و به بازخوانی ترور دانشمندان هسته‌ای ایران طی چند سال گذشته پرداختند، و در عین حال پای صحبت شماری از مسئولان سابق و فعلی و نیز تحلیلگران در رابطه با دلایل انجام چنین اقدامی از سوی موساد نشستند. گرچه همواره کوشیدند تا روی نواری باریک، حد فاصل تایید و ابهام در بر عهده گرفتن مسئولیت این جنایت، قدم بردارند.

به اعتقاد کارشناسان، رویکرد چند روز گذشته رسانه‌ها و مسئولان اسرائیلی همانند جانیانی بود که به شدت شیفته بازگشت به محل جنایت هستند تا از مشکلات روحی و روانی خود در آن مکان عقده‌گشایی کنند.

در این میان، این رسانه‌ها گاف‌هایی هم در پوشش این اخبار داده‌اند؛ یکی از مهم‌ترین گاف‌ها سخنانی است که معاریو به نقل از یوسی کوهن رئیس سرویس اطلاعات خارجی اسرائیل موساد در صفحات خود منتشر و طی آن تهدید کرد تمامی دانشمندان هسته‌ای ایران باید از بیم دچار شدن به همین سرنوشت در هراس باشند؛ یا اعتراف روزنامه یدیعوت آحارانوت به تلاش موساد از سال 1993 برای رسیدن به فخری‌زاده. این در حالی است که به نوشته این روزنامه عبری‌زبان، از همان ابتدا و از دوره جرج بوش، در مورد پیاده کردن این برنامه هماهنگی‌هایی با طرف آمریکایی انجام می‌شده است.

از سویی روزنامه یسرائیل هیوم در ویژه‌نامه خود در این باره اعتراف می‌کند: کمیسیون ترور در رژیم اسرائیل متشکل از رؤسای تمامی سرویس‌های سری یعنی موساد، شاباک، ارتش و با حضور منشی نظامی نخست‌وزیر تشکیل جلسه می‌دهد و به طور سنتی رئیس شاباک ریاست آن را بر عهده دارد.

این روزنامه همچنین فاش کرد، خودرویی که در محل منفجر شده مدت‌ها پیش خریداری شده و صاحب آن حدود یک سال قبل‌تر ایران را ترک کرده بود.

یسرائیل هیوم هم در این زمینه مدعی شد سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل در صحنه ایران همکاری تنگاتنگی داشته‌اند.

به اعتراف این روزنامه عبری‌زبان، ترور [شهید] فخری‌زاده برخی از کارشناسان را به یاد ترورهایی انداخت که موساد در دهه‌های گذشته انجام می‌داد.

از طرف دیگر، شبکه 12 تلویزیون رژیم اسرائیل نیز به بهانه ترور این دانشمند هسته‌ای در گزارشی مفصل به تاریخچه شکل‌گیری برنامه‌های هسته‌ای ایران از دوره قبل تا ترور شهید فخری‌زاده پرداخت.

ترور فخری‌زاده رسانه‌های اسرائیل1

ترور فخری‌زاده رسانه‌های اسرائیل2

ترور فخری‌زاده رسانه‌های اسرائیل3

ترور فخری‌زاده رسانه‌های اسرائیل4

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها