کد خبر: 450739
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۸ ۱۳:۲۳:۳۹
| |

بازداشت 8 فعال سیاسی دیگر در هنگ کنگ

پلیس هنگ کنگ امروز (سه شنبه) هشت فعال دیگر را بابت اعتراضات ضد دولتی ژوئن دستگیر کرد.

بازداشت 8 فعال سیاسی دیگر در هنگ کنگ
کد خبر: 450739
|
۱۳۹۹/۰۹/۱۸ ۱۳:۲۳:۳۹

اعتمادآنلاین| این جدیدترین اقدام مقام‌های هنگ کنگ در سرکوب نیروهای اپوزیسیون در این دولتشهر است.

پلیس هویت این افراد را اعلام نکرد و گفت: رده سنی آنها بین 24 تا 64 سال است. رسانه‌های محلی نیز گزارش دادند که "لئونگ کوک-هونگ"، قانونگذار سابق حامی دموکراسی و فعال کهنه کار در میان دستگیر شدگان است.

این اقدام یک روز پس از آن صورت گرفت که هشت تن دیگر بین 16 تا 34 سال دستگیر شدند و سه تن از آنها به نقض قانون جدید امنیت ملی در هنگ‌کنگ متهم شده‌اند.

پلیس هنگ کنگ برای متفرق کردن معترضان در اعتراضات ماه ژوئیه که در سالگرد انتقال کنترل این دولتشهر از انگلیس به چین برگزار شد، از گاز اشک آور و آب پرفشار استفاده کرده بود. در جریان آن اعتراضات و با وجود ممنوعیت پلیس، هزاران تن شرکت داشتند.

بیش از 300 تن هم در راهپیمایی علیه قانون امنیت ملی جدید چین در هنگ کنگ دستگیر شدند؛ دولت چین از این قانون حمایت کرده و آن را برای اجرای نظم در هنگ کنگ لازم و ضروری دانسته است.

بر اساس این قانون افرادی که دخیل در اقداماتی چون خرابکاری، تروریسم و تبانی با نیروهای خارجی باشند، به زندان می‌افتند.

سیاستمداران اپوزیسیون و دولت‌های غربی نگرانند که این قانون به عنوان ابزاری برای سرکوب مخالفان و حذف آزادی‌های این منطقه اقتصادی استفاده شود.

روز دوشنبه، آمریکا تحریم‌های بیشتری را برای مجازات پکن به خاطر اعمال این قانون امنیت ملی جدید در هنگ کنگ وضع کرد؛ اقدامی که به افزایش تنش‌ها بین دو کشور منجر می‌شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها