کد خبر: 452744
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۷ ۱۴:۳۶:۳۶
| |

عبدالله عبدالله:

دور دوم مذاکرات بین‌الافغانی در زمان معین آن برگزار می‌شود

رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان با اشاره به عملکرد مناسب هیات دولت در مذاکرات صلح، تاکید کرد دور دوم گفت‌وگوها در زمان معین آن برگزار می‌شود.

دور دوم مذاکرات بین‌الافغانی در زمان معین آن برگزار می‌شود
کد خبر: 452744
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۷ ۱۴:۳۶:۳۶

اعتمادآنلاین| عبدالله عبدالله رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان تاکید کرد که دور دوم مذاکرات بین‌الافغانی در زمان معین آن برگزار می‌شود.

عبدالله امروز پنج‌شنبه، بیست‌وهفتم آذر در یک نشست خبری، گفت که مذاکرات صلح به یک مرحله خاص رسیده است و هیأت مذاکره کننده اکنون برای شروع این مرحله به کابل آمده است تا با شورای عالی مصالحه ملی و سایر مقام‌های حکومتی مشورت کنند.

وی نحوه عملکرد هیأت مذاکره کننده دولت را خوب توصیف کرد و گفت که این هیأت از افغانستان نمایند‌گی کرده و عزم و اراده مردم افغانستان برای صلح را ثابت کرده‌ است.

عبدالله افزود که بحث‌های اساسی در دور دوم پیگیری می‌شود و در این مرحله ایجاب می‌کرد تا هیأت مذاکره کننده با آمدن به کابل با مردم و حکومت مشورت کند.

وی خاطرنشان کرد که مذاکرات صلح در وقت معین آن آغاز می‌شود.

رییس شورای عالی مصالحه ملی افغانستان تصریح کرد که یک روز تاخیر در گفت‌وگوها، دوام درد و رنج مردم افغانستان است.

از سوی دیگر عبدالله گفت، مردم افغانستان توقع دارند که در جریان مذاکرات آتش‌بس برقرار شود یا خشونت‌ها به حدی کاهش یابد که برای مردم محسوس باشد.

رییس شورای عالی مالحه ملی افغانستان همچنین افزود، با آزادی زندانیان طالبان توقع می‌رفت که این گروه آتش‌بس را برقرار کند یا خشونت را کاهش دهد، اما به گفته او، این خواست برآورده نشد.

عبدالله همچنین گفت که دو طرف بدانند جنگ راه‌حل نیست و طرف‌های درگیر باید حملات‌شان را کاهش دهند تا غیرنظامیان قربانی نشوند.

به گفته او، خشونت‌ها در جریان مذاکرات افزایش یافته و سبب جان باختن غیرنظامیان شد.

در همین حال عبدالله عبدالله از نهادهای امنیتی خواست که در هنگام حملات‌شان بیش‌ترین احتیاط را به کار ببرند و از تلفات غیرنظامیان جلوگیری کنند.

گفتنی است که دور اول مذاکرات بین‌الافغانی در بیست‌ودوم شهریور آغاز شد و در بیست‌ودوم قوس پایان یافت. دور بعدی مذاکرات قرار است در شانزدهم دی آغاز شود.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها