کد خبر: 453046
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۹ ۱۰:۲۰:۵۸
| |

هشدار وزیر دفاع هند به چین درباره تنش‌های مرزی

وزیر دفاع هند با هشدار به چین درباره تنش‌های بین دو کشور در منطقه مرزی «لداخ» اعلام کرد، دهلی نو برای مواجه شدن با هر وضعیتی آمادگی کامل دارد.

هشدار وزیر دفاع هند به چین درباره تنش‌های مرزی
کد خبر: 453046
|
۱۳۹۹/۰۹/۲۹ ۱۰:۲۰:۵۸

اعتمادآنلاین| راجنات سینگ وزیر دفاع هند در تازه‌ترین اظهارنظر درباره تنش‌های مرزی اخیر بین این کشور و چین اعلام کرد، نیروهای مسلح هند برای مقابله با هر حمله‌ای از آمادگی کامل برخوردار هستند.

در حالی که به دنبال آغاز گفت‌و‌گوهای رسمی بین دهلی نو و پکن تنش‌های مرزی کاهش یافته است، وزیر دفاع هند به چین درباره آمادگی بالای نیروهای مسلح هند برای مقابله با تجاوز احتمالی هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «راجنات سینگ» گفت: «مایل هستم یک بار دیگر این را بگویم که ما خواهان درگیری نیستیم بلکه خواهان صلح هستیم اما هیچ نوع حمله به عزت نفس کشور را تحمل نخواهیم کرد».

وزیر دفاع هند که در جریان سخنرانی امروز شنبه در جمع پرسنل نیروی هوایی این کشور در ایالت جنوبی «تلانگانا» صحبت می‌کرد، تصریح کرد: «ما کاملا برای مواجه شدن با هر وضعیتی آمادگی داریم».

این مقام ارشد هندی همچنین اعلام کرد، این کشور طی سالیان گذشته تغییرات زیادی کرده و اکنون تمایل و آمادگی دارد به هرگونه تجاوز یا اقدام یکجانبه در مرزهایش پاسخ دهد.

صحبت‌های راجنات سینگ در حالی مطرح شد که روز گذشته هند و چین گفت‌و‌گوهای رسمی بین دو کشور برای صحبت در خصوص چگونگی رفع تنش‌ها در منطقه مرزی لداخ را از سرگرفتند.

اسپوتنیک گزارش داد: «این دو کشور در سرمای شدید منطقه لداخ تجهیزات نظامی به همراه حدود 50000 نظامی مستقر کرده‌اند».

وزیر دفاع هند در سخنرانی امروز خود اعلام کرد که نیروهای هندی مستقر در منطه لداخ، مجهز به تسلیحات، تجهیزات و مهمات لازم هستند.

ماه ژوئن سال جاری میلادی (2020) بود که بعد از درگیری بین نیروهای چینی و هندی در دره گالوان منطقه مرزی لداخ، روابط دهلی نو و پکن به شدت متشنج شد.

طبق اعلام مقام‌های هند، 20 نظامی این کشور در این درگیری کشته شدند اما تا به امروز مشخص نیست چه تعداد نظامی چینی در این درگیری کشته یا زخمی شده‌اند چرا که پکن آماری از تلفات احتمالی ارائه نداد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها