کد خبر: 453953
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۳ ۰۹:۳۳:۵۹
| |

تهدید ترامپ به عدم امضای لایحه کرونا

دونالد ترامپ روز سه‌شنبه با تهدید به عدم امضای لایحه کمکی 892 میلیارد دلاری کرونا که شامل کمک مالی به آمریکایی‌های نیازمند می‌شود، گفت این لایحه باید به گونه‌ای اصلاح شود که مبلغ چک‌های محرک افزایش یابد.

تهدید ترامپ به عدم امضای لایحه کرونا
کد خبر: 453953
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۳ ۰۹:۳۳:۵۹

اعتمادآنلاین| عملیات‌های دولت آمریکا تا 28 دسامبر به صورت موقتی تامین مالی می‌شوند و در انتظار 1.4 تریلیون دلار بودجه فدرال برای سال مالی 2021 هستند که آن هم بخشی از این لایحه به شمار می‌رود.

ناکامی در تصویب این لایحه یا وتوی احتمالی ترامپ علیه آن می‌تواند به تعطیلی موقت دولت آمریکا منجر شود. تهدید دونالد ترامپ که کمتر از یک ماه دیگر از زمان حضورش در کاخ سفید باقی مانده است، یک تلاش دو حزبی در کنگره آمریکا برای کمک به آمریکایی‌های آسیب‌دیده از کرونا را گرفتار آشفتگی می‌کند.

ترامپ در پیامی ویدیویی که در توییتر منتشر کرد، گفت: لایحه‌ای که آنها اکنون در نظر دارند تا دوباره نزد من بفرستند، بسیار متفاوت از آن چیزی است که پیش‌بینی می‌شد. واقعا شرم‌آور است.

شامگاه دوشنبه مجلس نمایندگان آمریکا و سنا به اتفاق آراء این لایحه را به تصویب رساندند. ترامپ از کنگره می‌خواهد تا مبلغ چک‌های محرک را به 2000 دلار برای هر فرد یا 4000 دلار برای هر زوج افزایش دهد. اکنون مبلغ 600 دلار برای هر فرد در این لایحه گنجانده شده است.

ترامپ که هنوز به ادعاهای بی‌اساس خود درباره پیروزی در انتخابات نوامبر ادامه می‌دهد، گفت: همچنین از کنگره می‌خواهم تا فورا از شر آیتم‌های غیرضروری و هزینه‌بر از این لایحه خلاص شود و لایحه مناسبی را برایم ارسال کند، در غیر این صورت دولت بعدی باید به این بسته کمکی کووید رسیدگی کند. و شاید آن دولت من باشم!

ترامپ در بیانیه خود از واژه "وتو" استفاده نکرد. 92 رای موافق و 6 رای مخالف در سنا و 359 موافق و 53 مخالف در مجلس نمایندگان، بیش از دو سوم رایی که برای لغو وتوی ریاست جمهوری لازم است، فراهم می‌کند. با این حال اگر ترامپ از حق وتوی خود استفاده کند، ممکن است برخی جمهوری‌خواهان از رای خودشان عقب‌نشینی کنند.

یک لایحه زمانی اصلاح می‌شود که رهبران کنگره چنین تصمیمی بگیرند. چنانچه آنها این کار را انجام ندهند، ترامپ می‌تواند با امضای این لایحه آن را قانون کند، آن را وتو کند یا کاری انجام ندهد و بگذارد این لایحه خود به خود به قانون تبدیل شود. اگر قصد اصلاح این لایحه وجود داشته باشد، انجام چنین کاری تا 28 دسامبر بسیار دشوار است. احزاب چندین ماه زمان نیاز دارند تا روی جزئیات لایحه کمکی کرونا و همینطور 1.4 تریلیون دلاری که برای بودجه دولت آمریکا نیاز است، به توافق برسند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها