کد خبر: 454012
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۳ ۱۱:۵۸:۲۴
| |

شرکت رای گیری دومینیون از کمپین انتخاباتی ترامپ شکایت می کند

یک کارمند ارشد شرکت سیستم های رای گیری دومینیون از کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ به دلیل اشاعه تئوری های توطئه غلط در ارتباط با انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر که در آن به رقیب دموکراتش جو بایدن، باخت به دادگاهی در کلرادو شکایت کرد.

شرکت رای گیری دومینیون از کمپین انتخاباتی ترامپ شکایت می کند
کد خبر: 454012
|
۱۳۹۹/۱۰/۰۳ ۱۱:۵۸:۲۴

اعتمادآنلاین| بر اساس یک سری اسناد دادگاهی، اریک کومر، مدیر استراتژی و امنیت محصول در شرکت دومینیون از کمپین ترامپ و شرکای ارشد آن شامل سیدنی پاول، وکیل آن و رودی جولیانی، وکیل شخصی این رئیس جمهور آمریکا از بابت افترازنی شکایت کرده است.

در این اسناد ثبت شده نزد دادگاه ناحیه ای ایالت در دنور عنوان شده که طرفهای متهم شده شامل شبکه های خبری One America News Network و Newsmax Media ادعاهای بی اساسی را مطرح کرده اند مبنی بر اینکه کومر "محور یک توطئه ملی برای انتخاب رئیس جمهور آمریکا با تقلب" است.

در این شکایت بیان شد که کمپین ترامپ و نمایندگانش "روایتی غلط را ساخته و اشاعه دادند" مبنی بر اینکه شرکت دومینیون "دسیسه چینی کرده تا در تجهیزاتش و در انتخابات به نفع رئیس جمهور منتخب جو بایدن تقلب کند" و این منجر به "تبعاتی ویرانگر" شامل تهدیدات به مرگ بوده که کومر را مجبور به ترک خانه اش از ترس امنیتش ساختند.

در این اسناد نوشته شد: "متهمان این شکایت با اقداماتشان دکتر کومر را در معرض توجه ملی قرار دادند، به حریم خصوصی او حمله بردند، امنیت او را تهدید کردند و به شکلی اساسی موجب بدنامی شهرت او در سراسر این کشور شدند".

ترامپ که از پذیرفتن شکستش در انتخابات به جو بایدن خودداری کرده و همچنین به طرح ادعاهای بی اساس در خصوص وقوع تقلب انتخاباتی گسترده ادامه می دهد به طور معمول در پرونده های دادگاهی که با حامیانش در سراسر کشور در تلاش برای لغو نتایج انتخابات مطرح کرد، شکست خورده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها