کد خبر: 460105
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۲ ۱۳:۵۱:۰۰
| |

میخاییل اولیانوف:

برنامه تمدید پیمان استارت نو توسط دولت بایدن یک نشانه مثبت است

نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین المللی در وین برنامه‌های کاندیدای رئیس جمهور جدید آمریکا برای وزارت امور خارجه درخصوص تمدید پیمان استارت نو را نشانه ای مثبت دانست.

برنامه تمدید پیمان استارت نو توسط دولت بایدن یک نشانه مثبت است
کد خبر: 460105
|
۱۳۹۹/۱۱/۰۲ ۱۳:۵۱:۰۰

اعتمادآنلاین| میخاییل اولیانوف، نماینده دائم روسیه نزد سازمان‌های بین المللی در وین گفت: این حقیقت که آنتونی بلینکن، گزینه جو بایدن برای وزارت امور خارجه آمریکا آمادگی خود را برای تمدید پیمان "استارت نو" ابراز کرده، یک نشانه مثبت است که ما نیز از ان استقبال می کنیم.

وی افزود: به احتمال زیاد آمریکا به درجات کشورهای عضو سازمان بهداشت جهانی، یونسکو و شورای حقوق بشر سامان ملل باز می‌گردد.

اولیانوف تصریح کرد: آنچه برای هیات دائمی ما در وین اهمیت بسیاری دارد این است که ظاهرا اقدامات جدی برای بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای با ایران صورت گرفته است. دست‌کم همه بیانیه‌های همتایان آمریکایی‌مان از تیم جو بایدن، رئیس جمهور جدید آمریکا بر این مساله دلالت دارد.

بلینکن پیش‌تر در بیانیه‌ای مدعی شد که دولت بایدن قصد دارد تا برای تمدید پیمان "استارت نو" تلاش کند. وی متعهد شد به محض ورود رسمی بایدن به کاخ سفید، این مساله را پیگیری کند چرا که پیمان "استارت نو" اوایل فوریه سال جاری میلادی منقضی می‌شود.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین نیز تاکید کرد، مسکو از این نمایش خواست سیاسی آمریکا برای تمدید پیمان استارت نو استقبال می‌کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها