کد خبر: 478387
|
۱۴۰۰/۰۱/۳۱ ۱۳:۲۴:۰۰
| |

حماس هرگونه توافق با فتح را برای تعویق انتخابات فلسطین رد کرد

یک منبع رسمی در جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در خصوص بحث به تعویق انداختن انتخابات پیشرو در فلسطین و وجود توافق قبلی با فتح گفت: هیچ توافقی بین حماس و فتح یا هر طرف دیگری برای به تعویق انداختن برگزاری انتخابات وجود ندارد و آماده سازی برای اجرای انتخابات شورای قانونگذاری در حال انجام است.

حماس هرگونه توافق با فتح را برای تعویق انتخابات فلسطین رد کرد
کد خبر: 478387
|
۱۴۰۰/۰۱/۳۱ ۱۳:۲۴:۰۰

اعتمادآنلاین| یک منبع رسمی در جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) وجود هرگونه توافق با فتح یا هر طرف دیگر برای به تعویق انداختن برگزاری انتخابات فلسطین را رد کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری «عربی 21» این مقام حماس که ترجیح داد نامش فاش نشود، در خصوص بحث به تعویق انداختن انتخابات پیشرو در فلسطین و وجود توافق قبلی با فتح گفت: هیچ توافقی بین حماس و فتح یا هر طرف دیگری برای به تعویق انداختن برگزاری انتخابات وجود ندارد و آماده سازی برای اجرای انتخابات شورای قانونگذاری در حال انجام است.

وی تأکید کرد: گفت وگو بین «صالح العاروری» معاون حماس و «جبرئیل الرجوب» دبیر کمیته مرکزی فتح در مورد نحوه انتخابات در هر سه مرحله انتخابات قانونگذاری، ریاست تشکیلات خودگردان و انتخابات شورای ملی فلسطین ادامه دارد.

این مقام حماس با تأکید بر اینکه این جنبش به هیچ عنوان انتخابات را به تعویق نمی اندازد، هشدار داد که از حق بیت المقدس و مردمش در انتخابات چشم پوشی نخواهیم کرد.

وی افزود: همه باید به چگونگی برگزاری انتخابات در بیت المقدس اشغالی بیندیشند و حقایقی را در برابر اشغالگری رژیم اسرائیل تحمیل کنند.

این مقام حماس تصریح کرد که روز انتخابات در فلسطین باید به صورتی باشد که روز درگیری با اشغالگران صهیونیست و نابودی تمام خواست های رژیم صهیونیستی برای اشغال بیت المقدس شود.

اخیراً صحبت از ابتکار زندانیان جنبش فتح برای به تعویق انداختن انتخابات آینده فلسطین بود که توسط محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین رد شد.

در همین حال شواهد نشان می دهد که «حسین شیخ» وزیر امور عمرانی و عضو کمیته مرکزی فتح این پیشنهاد را ارائه داده است.

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین سال پیش فرمان ریاستی انتخابات عمومی در سرزمین های فلسطینی را صادر کرد.

بر اساس فرمان ریاستی محمود عباس، انتخابات مجلس قانونگذاری در روز 22 ماه می‌ (یکم خرداد) و انتخابات ریاست تشکیلات خودگردان در 31 ژوئیه (9 مرداد) در سرزمین فلسطین برگزار خواهد شد و چنانچه انتخابات مجلس قانونگذاری به مرحله دوم کشیده نشود، انتخابات مجلس ملی در 31 آگوست (9 شهریور) برگزار خواهد شد.

پس از 15 سال، این اولین بار است که تشکیلات خودگردان فلسطین حکمی برای برگزاری انتخابات مجلس قانونگذاری، ریاست جمهوری و مجلس ملی صادر می‌کندکه مورد استقبال جنبش «حماس» قرار گرفته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها