کد خبر: 479414
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۴ ۱۲:۳۷:۰۰
| |

آمریکا کمک مالی به رئیس‌جمهور تونس را تکذیب کرد

سفارت آمریکا در تونس در بیانیه‌ای اتهام کمک مالی سیا به قیس سعید، رئیس جمهوری تونس در جریان کمپین انتخاباتی اکتبر 2019 را تکذیب کرد.

آمریکا کمک مالی به رئیس‌جمهور تونس را تکذیب کرد
کد خبر: 479414
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۴ ۱۲:۳۷:۰۰

اعتمادآنلاین| سفارت آمریکا در تونس کمک مالی "سیا" به رئیس جمهوری تونس در جریان کمپین انتخاباتی اکتبر 2019 را تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، سفارت آمریکا در تونس در بیانیه‌ای اتهام کمک مالی سیا به قیس سعید، رئیس جمهوری تونس در جریان کمپین انتخاباتی اکتبر 2019 را تکذیب کرد.

در بیانیه سفارت آمریکا آمده است: دولت آمریکا هیچ کمکی به کمپین انتخاباتی قیس سعید در سال 2019 نکرده است.

در ادامه این بیانیه آورده است: آمریکا به دموکراسی در تونس و استقلال آن احترام می‌گذارد.

راشد الخیاری، نماینده تونسی هفته گذشته رئیس‌جمهور این کشور را به "خیانت" متهم کرد و مدعی شد که اسنادی در اختیار دارد که نشان می‌دهد وی به حمایت مالی از سوی سیا دست یافته است.

وی در این باره گفت: قیس سعید طی کمپین انتخابات ریاست‌جمهوری پنج میلیون دلار از یک افسر سازمان اطلاعات آمریکا که در سفارت کشورش در پاریس کار می‌کند، دریافت کرده است. مدیر کمپین قیس سعید این مبلغ را از طریق حواله پستی دریافت کرد. من اسناد و مدارکی دارم که این را ثابت می‌کند.

پس از آن دادگاه نظامی تونس تحقیقات در خصوص اظهارات الخیاری درباره دریافت کمک مالی خارجی توسط رئیس جمهوری این کشور در جریان کمپین انتخاباتی اکتبر 2019 را آغاز کرد.

تحقیق دادگاه نظامی در خصوص اظهارات الخیاری در زمانی انجام می‌شود که تونس شاهد بحران بی‌سابقه سیاسی بین قیس سعید، راشد الغنوشی، رئیس پارلمان و جنبش النهضه و هشام مشیشی، نخست وزیر تونس و همچنین نزاع در خصوص اختیارات قانون اساسی برای این سه مقام است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها