کد خبر: 480159
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۶ ۱۱:۱۷:۰۰
| |

از بیم عوارض جانبی واکسن فایزر و مدرنا:

بیش از 5 میلیون آمریکایی از زدن مرحله دوم واکسن کرونا خودداری کردند

نشریه آمریکایی نیویورک تایمز با انتشار این خبر نوشت: بنابر آمار «مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا»  (CDC) نزدیک به هشت درصد از آمریکایی ها که مرحله نخست واکسن های کووید-19 از نوع «فایزر» و «مدرنا» را دریافت کرده بودند، از دریافت مرحله دوم امتناع ورزیده  و این اکنون این آمار رو به فزونی است.

بیش از 5 میلیون آمریکایی از زدن مرحله دوم واکسن کرونا خودداری کردند
کد خبر: 480159
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۶ ۱۱:۱۷:۰۰

اعتمادآنلاین| آمارها نشان می دهد که 5 میلیون آمریکایی که مرحله نخست واکسن های فایزر و مدرنا دریافت کرده بودند اکنون از بیم عوارض جانبی آن، از دریافت مرحله دوم واکسن خودداری کرده و این آما رو به فزونی است.

به گزارش ایرنا، نشریه آمریکایی نیویورک تایمز با انتشار این خبر نوشت: بنابر آمار «مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا» (CDC) نزدیک به هشت درصد از آمریکایی ها که مرحله نخست واکسن های کووید-19 از نوع «فایزر» و «مدرنا» را دریافت کرده بودند، از دریافت مرحله دوم امتناع ورزیده و این اکنون این آمار رو به فزونی است.

نیویورک تایمز در ادامه نوشت: درحالی که تلاش می شود تا باقی افرادی که در آمریکا نتوانسته اند واکسن های فایزر و مدرنا را دریافت کنند، واکسینه شوند، اکنون مقامات محلی بهداشت و در مان در آمریکا شاهدند که افرادی که دُز نخست واکسن کرونا را زده اند، مرحله دوم آنرا تزریق نکرده اند.

یک چهارم آمریکایی ها بطور کامل واکسینه شدند

هم اکنون یک چهارم جمعیت آمریکا یعنی حدود 90 میلیون نفر بطور کامل در برابر بیماری کووید-19 واکسینه شده اند.

این نشریه آمریکایی گزارش داد: در بررسی های صورت گرفته نشان داد افرادی که از زدن مرحله دوم واکسن خودداری کرده اند، بیم آن دارند که دچار عوارض جانبی این واکسن شده و یا نشانه های از آنفلانزا در آنها مشاهده شود، برخی نیز گفته اند همان واکسن نخست برای آنها برای ایمن شدن در برابر ویروس کرونا کافی بوده است.

درحالی نشریه آمریکایی نیویورک تایمز از خودداری شهروندان آمریکایی از دریافت دُز دوم واکسن های فایزر و مدرنا خبر می دهد که خبرگزاری آسوشیتدپرس روز پنجم اردیبهشت ماه عنوان کرد که آمریکا هم اکنون با مازاد واکسن های کرونا مواجه بوده و برخی از ایالت های آمریکا حاضر نیستند تا واکسن های اضافی را به دولت فدرال بازگردانند، این درحالی است که بسیاری از کشورهای جهان نیازمند این واکسن های هستند.

یک چهارم آمریکایی ها بطور کامل واکسینه شدند

بنابراین گزارش هم اکنون یک چهارم جمعیت آمریکا یعنی حدود 90 میلیون نفر بطور کامل در برابر بیماری کووید-19 واکسینه شده اند و در برخی از ایالت های آمریکا قصد ندارند تا واکسن های مازاد را به دولت فدرال بازگردانند.

36میلیون دُز واکسن در برابر 1.3میلیارد جمعیت قاره آفریقا

آسوشیتدپرس در ادامه گزارش داد: آمریکا بیش از 200 میلیون دُز واکسن را برای شهروندان خود توزیع کرده و تاکنون یک چهارم جمعیت این کشور بطور کامل واکسینه شده اند. این درحالی است که اختلاف توزیع واکسن کرونا در مقایسه با آمریکا در سطح جهان بسیار فاحش است.

این خبرگزاری آمریکایی افزود: برای قاره آفریقا که جمعیتی حدود یک میلیارد و 300 میلیون نفر است تنها 36میلیون دُز واکسن وجود دارد.

آزمونی برای بایدن

آسوشیتدپرس در گزارش روز پنجم اردیبهشت ماه خود نوشت: اکنون با توجه به اختلاف فاحش جمعیت کشورها در مقابل داشتن ویروس کرونا، درخواست های جهانی برای انتقال و توزیع واکسن های مازاد موجود در آمریکا رو به افزایش است و این مساله برای جو بایدن که پس از گذشت یکصدروز از ریاست جمهوری وی تلاش دارد تا این کشور را باردیگر در مسیر رهبری جهان قرار دهد و به دیگران نشان دهد که شریکی قابل اتکا است، آزمونی زودهنگام در عرصه جهانی برای وی به شمار می رود؛ اما این درحالی است که بایدن که از ماه ژانویه وارد کاخ سفید شده است، حال به درخواست های جهانی با احتیاط پاسخ می دهد.

هم اکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا درجهان از مرز 147 میلیون نفر عبور کرده که از این تعداد نیز بیش از سه میلیون و 100هزار نفر جان باخته اند.

آمریکا درحالی که واکسیناسیون سراسری کرونا را در کشور به اجرا گذارده اما با داشتن بیش از 32میلیون و 700 هزار مبتلا و 585 هزارجان باخته همچنان کانون شماره یک شیوع کووید-19 در جهان به شمار می رود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها