کد خبر: 480232
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۶ ۱۳:۰۶:۰۰
| |

پیش بینی یک کارشناس روس:

احتمالا پاشینیان پیروز انتخابات ارمنستان باشد

استانیسلاو پریتچین از اندیشکده روسی باشگاه مذاکرات بین المللی والدایی عنوان کرد که معتقد است حزب پیمان مدنی ارمنستان (که قصد دارد بار دیگر نیکول پاشینیان را برای سمت نخست‌وزیری معرفی کند) احتمالا در انتخابات  زود هنگام پارلمان که  در 20 ژوئن( 30 خرداد ماه) برگزار می شود،  پیروز خواهد شد.

احتمالا پاشینیان پیروز انتخابات ارمنستان باشد
کد خبر: 480232
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۶ ۱۳:۰۶:۰۰

اعتمادآنلاین| یک کارشناس روس پیش‌بینی کرد که حزب نیکول پاشینیان احتمالا در انتخابات زودهنگام پارلمانی آخر خرداد ماه سال جاری پیروز خواهد شد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، "استانیسلاو پریتچین" از اندیشکده روسی" باشگاه مذاکرات بین المللی والدایی" عنوان کرد که معتقد است حزب " پیمان مدنی" ارمنستان (که قصد دارد بار دیگر نیکول پاشینیان را برای سمت نخست‌وزیری معرفی کند) احتمالا در انتخابات زود هنگام پارلمان که در 20 ژوئن( 30 خرداد ماه) برگزار می شود، پیروز خواهد شد.

این کارشناس روس افزود: اگر اتفاق عجیب و غریبی رخ ندهد، پاشینیان بار دیگر احتمالا برای سمت نخست وزیری پیروز خواهد شد اگرچه پیروزی وی همانند گذشته چشمگیر نخواهد بود.

با این حال این کارشناس روس عنوان کرد که یکسری تحولات غیرمنتظره در مورد اوضاع داخلی ارمنستان و مسائل مربوط به اقدامات جمهوری آذربایجان ممکن است بر نتیجه انتخابات زودهنگام ارمنستان تاثیر بگذارد.

نیکول پاشینیان روز گذشته استعفای خود را از سمت نخست وزیری ارمنستان اعلام کرد.

وی در یک برنامه تلویزیونی که بطور مستقیم از شبکه تلویزیونی سراسری ارمنستان پخش شد گفت که برای شرکت در انتخابات زودهنگام پارلمانی استعفا می دهد.

وی افزود:من برای شرکت در انتخابات پارلمانی روز 20 ماه ژوئن (30 خرداد ماه) امروز استعفا می دهم.

به دنبال افزایش فشارها بر نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان برای کناره گیری از قدرت، وی سرانجام روز سی ام ماه مارس (10 فروردین ماه) اعلام کرد که استعفا می دهد.

اما چنین اقدامی نه به معنای خروج وی از صحنه سیاسی بلکه حضوری قوی در انتخابات پارلمانی پیش از موعد با حمایت حزب حاکم در کسب پیروزی و حفظ صندلی قدرت است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها