کد خبر: 480613
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۷ ۱۱:۴۴:۰۰
| |

اسرائیل از امضای توافق‌نامه جدید با امارات خبر داد

شرکت حفاری دیلیک دریاینگ اسرائیل از امضای توافق نامه تجاری غیر الزام‌آور با شرکت نفتی « مبادله » امارات خبر داد. بر اساس اعلام شرکت حفاری «دیلیک دریاینگ» طبق توافق نامه یاد شده این شرکت وابسته به تل آویو 22 درصد از سهام خود در میدان گازی «تمار» در شرق مدیترانه به ارزش یک میلیارد و 100 میلیون دلار را به شرکت نفتی «مبادله» امارات واگذار می‌کند.  

اسرائیل از امضای توافق‌نامه جدید با امارات خبر داد
کد خبر: 480613
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۷ ۱۱:۴۴:۰۰

اعتمادآنلاین| همزمان با افزایش خشونت رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها، شرکت حفاری « دیلیک دریاینگ » این رژیم از امضای توافق نامه تجاری غیر الزام‌آور با شرکت نفتی « مبادله » امارات خبر داد.

به گزارش ایرنا، پایگاه اطلاع رسانی «امارات 71» امروز (سه شنبه) نوشت: بر اساس اعلام شرکت حفاری «دیلیک دریاینگ» طبق توافق نامه یاد شده این شرکت وابسته به رژیم صهیونیستی 22 درصد از سهام خود در میدان گازی «تمار» در شرق مدیترانه به ارزش یک میلیارد و 100 میلیون دلار را به شرکت نفتی «مبادله» امارات واگذار می‌کند.

شرکت حفاری رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه امضای توافق نامه یاد شده به تصویب وزارت انرژی این رژیم نیاز دارد، گفت که تلاش خواهد کرد تا پایان ماه «می » سال جاری میلادی معامله را به اتمام برساند.

خبرگزاری رویترز نیز از فراهم‌سازی زمینه واگذاری 22 درصد از سهام شرکت «دیلیک دریاینگ» در میدان گازی «تمار» به شرکت اماراتی «مبادله» توسط مقامات رژیم صهیونیستی خبر داد و افزود: فروش سهام این شرکت رژیم صهیونیستی در میدان گازی تمار که دارای سهام بزرگی در بزرگترین میدان گازی «لوثیان» در نزدیکی تمار است در چارچوب اقدامات کابینه رژیم اسرائیل جهت گشودن بازار برای رقابت پذیری بیشتر انجام خواهد شد.

میدان تمار در 90 کیلومتری ساحل شمالی سرزمین‌های اشغالی واقع شده است و تخمین زده می‌شود 10 تریلیون فوت مکعب گاز طبیعی ظرفیت دارد و در عمق حدود پنج هزار متری از کف دریا و در سطح حدود یک هزار و 700 متری از آب واقع شده است.

اکتشاف این میدان گازی در سال 2009 اعلام شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها