کد خبر: 481281
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۹ ۱۲:۳۸:۰۰
| |

روسیه 16 افراط‌گرای مسلح اوکراینی را دستگیر کرد

سازمان امنیت فدرال روسیه روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: افراد دستگیر شده عضو گروه افراط گرای اوکراینی «М.К.У.» هستند که مرتکب جرایم مختلف ازجمله خشونت و حمله به مردم و تبلیغ ایده های افراط گرایانه و تدارک حمله به ساختمان های حکومتی شده اند. 

روسیه 16 افراط‌گرای مسلح اوکراینی را دستگیر کرد
کد خبر: 481281
|
۱۴۰۰/۰۲/۰۹ ۱۲:۳۸:۰۰

اعتمادآنلاین| سازمان امنیت فدرال روسیه از دستگیری 16 افراط گرای اوکراینی در مناطق مختلف روسیه خبر داد که از آنها مقادیری سلاح نیز به دست آورد.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی سازمان امنیت فدرال روسیه روز پنجشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: افراد دستگیر شده عضو گروه افراط گرای اوکراینی «М.К.У.» هستند که مرتکب جرایم مختلف ازجمله خشونت و حمله به مردم و تبلیغ ایده های افراط گرایانه و تدارک حمله به ساختمان های حکومتی شده اند.

سازمان امنیت فدرال روسیه با همکاری کمیته پیگیری قضایی این کشور، اعضای این گروه افراط گرا را در شهرهای ایرکوتسک، کراسنودار، ساراتف، تامبوف، تیومن، چیتا، آناپه، پوشینو و پرسلاو زالسکی دستگیر کردند.

از این افراد مقادیری سلاح، تعداد زیادی حامل های اطلاعاتی الکترونی ازجمله فلش کارت حاوی اطلاعات در مورد چگونگی انجام اعمال تروریستی و انفجار و دستورالعمل هایی درباره حمله به افراد هدف و نیز فیلم های ویدئویی در مورد اعمال خشونت آمیز انجام گرفته، بدست آمد.

اعضای این گروه در جریان بازجویی اعتراف کردند که از شخصی به نام ی.س.کراسنوف سرکرده گروه «М.К.У.» از اوکراین برای انجام اعمال تروریستی و خشونت آمیز دستور گرفته اند.

روابط روسیه و اوکراین از سال 2014 با روی کار آمدن دولت غرب گرا در کی یف تیره شده و در هفته های اخیر بخاطر تشدید تنش ها در منطقه دونباس در شرق اوکراین متشنج شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها