کد خبر: 487003
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ ۰۸:۳۸:۵۸
| |

ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا:

اقدامات تل‌آویو دفاع از خود است/ادامه درگیری به نفع هیچ کسی نیست

ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا پس از گذشت بیش از یک هفته از آغاز درگیری‌ها در سرزمین‌های اشغالی گفت اقدامات تل‌آویو دفاع از خود است اما همچنین هشدار داد که سطح خشونت به حدی است که ادامه درگیری به نفع هیچ کسی نیست.

اقدامات تل‌آویو دفاع از خود است/ادامه درگیری به نفع هیچ کسی نیست
کد خبر: 487003
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۸ ۰۸:۳۸:۵۸

اعتمادآنلاین| رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نسبت به خطر ایجاد بی‌ثباتی بزرگتر، فراتر از غزه، در صورت عدم تنش‌زدایی میان رژیم صهیونیستی و فلسطین هشدار داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا پس از گذشت بیش از یک هفته از آغاز درگیری‌ها در سرزمین‌های اشغالی گفت اقدامات تل‌آویو "دفاع از خود" است اما همچنین هشدار داد که سطح خشونت به حدی است که "ادامه درگیری به نفع هیچ کسی نیست."

ژنرال میلی اندکی پیش از ورود به بروکسل برای مذاکره با متحدان ناتو به خبرنگاران گفت: ارزیابی من این است که شما خطر بی‌ثباتی بزرگتر را در پیش دارید و با خطر یک سری تبعات بد مواجه هستید و این در صورتی است که درگیری ادامه یابد.

بنابراین به اعتقاد من، گمان می‌کنم تنش‌زدایی در این مرحله اقدام هوشمندانه‌ای برای تمام طرف‌های درگیر باشد.

اندکی پس از صحبت‌های میلی، ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد شش راکت از لبنان به سمت شمال سرزمین‌های اشغالی شلیک شده اما از مرز عبور نکردند. اسرائیل گفت راکت‌هایی به "منابع پرتاب" در لبنان شلیک شده است.

ژنرال میلی به طور گسترده در مورد خطر بروز عواقب ناشی از این درگیری هشدار داد. او بدون توضیحات بیشتر گفت: به اعتقاد من، اهداف نظامی در آنجا هر چه باشند، ضرورت دارند که نسبت به دیگر تبعات متعادل شوند.

او در پاسخ به اینکه آیا نگران توافق‌های عادی‌سازی میان رژیم صهیونیستی و برخی از کشورهای عربی است، به طور غیر مستقیم پاسخ داد: ممکن است تبعات منفی برای چیزهایی مثل آن هم وجود داشته باشد.

در تازه‌ترین تحولات سرزمین‌های اشغالی، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد امروز سه‌شنبه برای نهمین روز متوالی بمباران مناطق مختلف نوار غزه را از سرگرفتند. وزارت بهداشت غزه پیش از این از شهادت 212 فلسطینی از جمله 61 کودک و 36 زن و زخمی شدن 1400 تن با جراحات مختلف در نتیجه حملات مداوم در نوار غزه از دهم ماه مه خبر داد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها