کد خبر: 487583
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۹ ۱۳:۳۰:۰۷
| |

درخواست آژانس‌های امدادرسان سازمان ملل برای کمک‌ فوری به غزه

هنریتا فور، مدیر اجرایی یونیسف گفت که حدود یک میلیون کودک در غزه از عواقب روزافزون درگیری‌های شدید رنج می‌برند و مکان امنی که به آن پناه ببرند، وجود ندارد.

درخواست آژانس‌های امدادرسان سازمان ملل برای کمک‌ فوری به غزه
کد خبر: 487583
|
۱۴۰۰/۰۲/۲۹ ۱۳:۳۰:۰۷

اعتمادآنلاین| سازمان یونیسف و دفتر سازمان ملل برای هماهنگی امور انسان‌ دوستانه (اوچا) خواهان فراهم کردن راه‌هایی برای کمک‌ انسانی فوری به غزه به ویژه کودکان شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از القدس العربی، هنریتا فور، مدیر اجرایی یونیسف گفت که حدود یک میلیون کودک در غزه از عواقب روزافزون درگیری‌های شدید رنج می‌برند و مکان امنی که به آن پناه ببرند، وجود ندارد.

این سازمان خواهان توقف هرچه سریع‌تر اقدامات جنگی به خاطر مسائل انسانی شد تا اجازه ورود کارمندان و امدادرسانی‌های اساسی از جمله سوخت و مواد پزشکی و گروه‌های امدادرسانی و واکسن‌های کرونا داده شود.

این سازمان همچنین خواهان ایجاد کریدورهای انسانی شد تا بتواند این امدادها و کمک‌ها را به صورت امن برساند و خانواده‌ها بتوانند دور هم جمع شوند و به خدمات اساسی دست یابند و امکان خارج کردن بیماران و آسیب دیدگان نیز فراهم شود.

در بیانیه‌ای جداگانه، آژانس کاریابی و امدادرسانی آوارگان فلسطینی "آنروا" از دولت اسرائیل خواست تا ساکنان غزه هرچه سریع‌تر به امدارسانی‌های انسانی دست یابند و کارمندان آن بتوانند در زمان مناسب به غزه برسند تا به تعهدات خود بر اساس قانون بین المللی عمل کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها