کد خبر: 487730
|
۱۴۰۰/۰۲/۳۰ ۰۷:۱۱:۰۹
| |

عضو حماس:

ظرف دو روز آینده آرامش در نوار غزه حاکم می‌شود

موسی ابو مرزوق معاون رییس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در خارج از غزه گفت: نتانیاهو شکست بزرگی متحمل شده است و حماس اعلام پیروزی می کند. وی افزود: تلاش‌های آتش بس موفقیت‌آمیز خواهد بود و من انتظار دارم که طی یک یا دو روز آینده به یک آتش بس برسیم.

ظرف دو روز آینده آرامش در نوار غزه حاکم می‌شود
کد خبر: 487730
|
۱۴۰۰/۰۲/۳۰ ۰۷:۱۱:۰۹

اعتمادآنلاین| «موسی ابو مرزوق» معاون رییس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در خارج از غزه چهارشنبه شب گفت که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی شکست بزرگی متحمل شده است و ظرف دو روز آینده آرامش در نوار غزه حاکم می‌شود.

به گزارش ایرنا به نقل از المیادین، ابو مرزوق گفت: نتانیاهو شکست بزرگی متحمل شده است و حماس اعلام پیروزی می کند.

وی با بیان اینکه ابراز همدردی بی سابقه ای با مسأله فلسطین از سوی ملت ما و ملت ها جهان به وجود آمده گفت: همه روستاهای در فلسطین اشغالی ضد رژیم اشغالگر قیام کردند.

این مقام حماس افزود: تلاش‌های آتش بس موفقیت‌آمیز خواهد بود و من انتظار دارم که طی یک یا دو روز آینده به یک آتش بس برسیم. آتش‌بس مربوط به نوار غزه است و مکان‌های درگیری در کرانه باختری و مناطق داخلی را شامل نمی‌شود.

ابو مرزوق اضافه کرد: اسرائیل نمی‌تواند در چندین جبهه جنگ کند و بسیار نگران است که دروازه‌های جهنم به روی آن باز شود. اکنون بحث در مورد آتش‌بس است و پایان دادن به هیچ نوع مقاومت دیگری مطرح نیست.

وی با بیان اینکه واشنگتن از بحث درخصوص حملات اسرائیل در شورای امنیت خودداری کرده بود، اما پس از بمباران تل‌آویو موضع آن تغییر کرد، گفت: موشک‌های گردان های القسام در تل آویو، بایدن را مجبور کرد با محمود عباس تماس بگیرد.

معاون رییس دفتر سیاسی حماس افزود: واشنگتن در کشتن ما شریک است و اکنون فشار جدی آمریکایی‌ها به تل آویو برای جلوگیری از حملات وجود دارد.

ابو مرزوق با بیان اینکه مقاومت نتانیاهو را مجبور خواهد کرد تا حقوق فلسطینیان در قدس و الاقصی را نقض نکند، خطاب به کشورهای عربی که با رژیم صهیونیستی توافق سازش امضا کرده‌اند، گفت: آنها باید بعد از دیدن جنایات صهیونیست‌ها، از آن توافق‌ها عقب‌نشینی کنند.

اراضی اشغالی فلسطینی طی روزهای اخیر شاهد درگیری میان جوانان فلسطینی و نیروهای صهیونیستی و شهرک نشینان بوده است. در شهرهای عرب نشین فلسطین اشغالی نیز ناآرامی ها و درگیری های بسیاری روی داده است.

از هفته گذشته و در پی حملات صهیونیست ها به فلسطینی ها در محله شیخ جراح در شرق بیت المقدس، که به مسجد الاقصی هم کشیده شد، نیروهای مقاومت فلسطینی وارد عمل شده و اسرائیل را هدف صدها موشک و راکت خود قرار داده اند.

در حالی حملات علیه غزه ادامه دارد که رژیم صهیونیستی حملات گسترده و وحشیانه ای را علیه مناطق مختلف مسکونی نوار غزه صورت می دهد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها