کد خبر: 490757
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۸ ۱۲:۵۸:۵۰
| |

وزیر سابق اتحاد کره جنوبی خواستار تعلیق رزمایش مشترک با آمریکا شد

جئونگ سه-هیون، که در حال حاضر به عنوان معاون اجرایی شورای مشورتی اتحاد ملی ریاست جمهوری کره جنوبی خدمت می‌کند، اظهارات خود را در یک کنفرانس عنوان کرد و گفت که بعید است کره شمالی به مذاکرات برگردد، مگر اینکه سئول و واشنگتن صراحتاً قصد خود را برای تعلیق مانورها ابراز کنند.

وزیر سابق اتحاد کره جنوبی خواستار تعلیق رزمایش مشترک با آمریکا شد
کد خبر: 490757
|
۱۴۰۰/۰۳/۰۸ ۱۲:۵۸:۵۰

اعتمادآنلاین| یک وزیر سابق اتحاد کره‌جنوبی از کشورش و آمریکا خواست رزمایش نظامی مشترک برنامه‌ریزی شده خود را به حالت تعلیق درآورند تا بتوانند کره شمالی را به میز مذاکره برگردانند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، جئونگ سه-هیون، که در حال حاضر به عنوان معاون اجرایی "شورای مشورتی اتحاد ملی ریاست جمهوری" کره جنوبی خدمت می‌کند، اظهارات خود را در یک کنفرانس عنوان کرد و گفت که بعید است کره شمالی به مذاکرات برگردد، مگر اینکه سئول و واشنگتن صراحتاً قصد خود را برای تعلیق مانورها ابراز کنند.

وی گفت: باید پیغام واضحی از دولت‌های کره جنوبی و آمریکا مبنی بر به تعلیق درآمدن رزمایش‌های نظامی وجود داشته باشد.

"جو بایدن"، رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته پس از مذاکرات اجلاس با "مون جائه-این"، رئیس‌جمهور کره جنوبی، تمایل خود به تعامل دیپلماتیک با کره شمالی را اعلام کرد. آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا بعدتر از کره شمالی خواست به مذاکرات برگردد و گفت توپ الان در زمین پیونگ‌یانگ است.

اما جئونگ گفت، آمریکا باید برای برای برگرداندن کره شمالی سر میز مذاکره کار بیشتری انجام دهد زیرا پیونگ‌یانگ از واشنگتن خواسته است تا به آنچه یک "سیاست خصمانه" علیه این رژیم می‌خواند، پایان دهد. وی تصریح کرد با وجود تقاضای کره شمالی، توپ از زمین کره شمالی حتی عبور هم نکرده است.

وی گفت: آمریکا متوجه نیست که توپ پس از برخورد با دیوار تقاضای کره شمالی برای توقف سیاست‌های خصمانه، دقیقاً به زمین خودش برگشته است.

"چوئه سون-هوی"، معاون اول وزیر امور خارجه کره شمالی در ماه مارس تأکید کرد که پیونگ‌یانگ به نادیده‌ گرفتن هرگونه تماسی از آمریکا ادامه می‌دهد، مگر اینکه واشنگتن از "سیاست‌های خصمانه" خود علیه کره شمالی دست بردارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها