کد خبر: 492239
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۲ ۰۸:۵۱:۱۲
| |

چین:

خروج آمریکا از افغانستان نباید باعث جنگ و نارامی شود

 وانگ یی وزیر خارجه چین سه شنبه شب در نشست ویدیویی وزیران امور خارجه کشورهای عضو گروه پنج قدرت نوظهور اقتصادی (بریکس) افزود: روند صلح و آشتی افغانستان باید بر اصل رهبری افغان ها و تعلق به افغانستان پایبند باشد و برای ایجاد یک ترکیب و ساختار سیاسی منطبق با شرایط و اوضاع افغانستان و فراگیر تلاش کند.

خروج آمریکا از افغانستان نباید باعث جنگ و نارامی شود
کد خبر: 492239
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۲ ۰۸:۵۱:۱۲

اعتمادآنلاین| وزیر خارجه چین در واکنش به خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان تاکید کرد که خروج آمریکا از افغانستان نباید باعث جنگ و نارامی شود.

به گزارش ایرنا از شینهوا، وانگ یی سه شنبه شب در نشست ویدیویی وزیران امور خارجه کشورهای عضو گروه پنج قدرت نوظهور اقتصادی (بریکس) افزود: روند صلح و آشتی افغانستان باید بر اصل «رهبری افغان ها و تعلق به افغانستان» پایبند باشد و برای ایجاد یک ترکیب و ساختار سیاسی منطبق با شرایط و اوضاع افغانستان و فراگیر تلاش کند.

او تصریح کرد: کشورهایی مانند آمریکا باید ارتش خود را مسؤولانه و منظم از افغانستان خارج کنند و این کار نباید باعث ناآرامی و جنگ در افغانستان شود.

وانگ یی ادامه داد: باید از فعالیت نیروهای تروریستی همزمان با خروج نظامیان آمریکایی پیشگیری کرد و از آسیب رسیدن به ثبات منطقه جلوگیری نمود.

وزیر خارجه چین اظهار کرد: کشورهای عضو بریکس باید بر انصاف و عدالت پایبند باشند و به روش های خود برای صلح و بازسازی افغانستان به تلاش مثبت بپردازند.

فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) روز گذشته اعلام کرده بود روند خروج تجهیزات نظامی و سربازان آمریکایی از افغانستان به صورت تقریبی تکمیل شده است.

بر اساس این گزارش واشنگتن بیش از 6 سایت را به صورت رسمی به وزارت دفاع افغانستان تحویل داده و پیش بینی می‌شود که انتقال دیگر پایگاه‌ها و دارایی‌های نظامی در آینده‌ای نزدیک صورت گیرد.

گروه بریکس در سال 2001 و بر اساس هماهنگی اقدامات اقتصادی 4 کشور، برزیل، روسیه، چین و هند که از سریعترین رشد اقتصادی برخوردار بودند تشکیل شد و چند سال بعد آفریقای جنوبی هم به جمع آنها پیوست.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها