کد خبر: 493162
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۷ ۰۸:۱۵:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» از ادعای رسانه اسرائیلی گزارش می‌دهد:

تل‌آویو جانشین سید حسن نصرالله را معرفی کرد!

تعیین جانشین سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان، در پی نهادینه شدن فعالیت‌های این گروه مبارز و حزب سیاسی قدرتمند، امری بدیهی به نظر می‌رسد؛ در این میان رژیم اسرائیل نیز بر آن شده تا علاوه بر تخیل در مورد شرایط جسمانی سید حسن نصرالله، جانشین او را معرفی کند.

تل‌آویو جانشین سید حسن نصرالله را معرفی کرد!
کد خبر: 493162
|
۱۴۰۰/۰۳/۱۷ ۰۸:۱۵:۰۰

اعتمادآنلاین| سید عماد حسینی- تعیین جانشین سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب‌الله لبنان، در پی نهادینه شدن فعالیت‌های این گروه مبارز و حزب سیاسی قدرتمند، امری بدیهی به نظر می‌رسد؛ در این میان رژیم اسرائیل نیز بر آن شده تا علاوه بر تخیل در مورد شرایط جسمانی سید حسن نصرالله، جانشین او را معرفی کند.

به گزارش اعتمادآنلاین ، اسرائیل و جریان‌های همسو با تل‌آویو در منطقه بعد از مطرح کردن ادعای وخامت اوضاع جسمانی سید حسن نصرالله، اقدام به معرفی جانشین وی هم کردند.

پایگاه اطلاع‌رسانی واللانیوز، طی گزارشی ادعا کرد، گرچه سید حسن نصرالله تاکنون به طور رسمی جانشینی برای خود انتخاب نکرده است، اما تمام حرف و حدیث‌ها حول سید هاشم صفی‌الدین می‌گردد.

به نوشته این روزنامه عبری‌زبان، از وقتی سرفه‌های سید حسن نصرالله در برنامه زنده تلویزیونی تشدید شد و حتی برخی از مناطق لبنان برای سلامت او دست‌به‌کار توزیع نذری شدند، مساله جانشینی او برجسته شد.

به اعتراف واللانیوز، با وجود محبوبیت بسیار گسترده‌ سید حسن نصرالله در میان شیعیان، اهل تسنن و مسیحیان لبنان، او هرگز حاضر نشده است جانشینی برای خود در حزب تعیین کند.

با این حال به زعم تهیه‌کننده این گزارش، همه نگاه‌ها به سوی خویشاوند او از جانب مادری (سید) هاشم صفی‌الدین دوخته شده است و اکثر محافل او را جانشین احتمالی سید حسن نصرالله به حساب می‌آورند.

در ادامه سناریوسازی‌های این رسانه صهیونیست، مساله جانشینی سید حسن نصرالله از سال 2008 به میان آمد و صفی‌الدین از آن زمان به عنوان نامزد جانشینی معین شد و به تایید تمامی طرف‌ها رسید.

در ادامه گزارش آمده است: در ویکی‌پدیا سال تولد هاشم صفی‌الدین 1964 اعلام شده است، او رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان و یکی از رهبران بارز و از موسسان حزب‌الله در سال 1982 به شمار می‌رود. او از لحاظ فامیلی پسرعموی مادر سید حسن نصرالله است و در جایگاه رئیس شورای اجرایی حزب‌الله، تمامی فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی حزب زیر نظر او انجام می‌شود. هاشم صفی‌الدین بعد از جنگ 2006 مسئول اصلی برنامه‌های بازسازی حومه جنوبی بیروت بود و از نگاه صاحب‌نظران، در رده‌بندی تشکیلاتی مرد شماره 2 به شمار می‌رود.

در بخشی از این گزارش آمده است، پسر او داماد [شهید] قاسم سلیمانی است و بر اساس اطلاعات منتشرشده در رسانه‌ها، زینب سلیمانی با رضا هاشم صلاح‌الدین ازدواج کرده‌ است.

این خبر را اولین بار زینب عماد مغنیه دختر فرمانده ارشد نظامی حزب‌الله که در فوریه 2008 در دمشق کشته شد [به شهادت رسید] رسانه‌ای کرد.

صفی‌الدین در آخرین اظهارنظرهای خود عملکرد گروه‌های مبارز فلسطینی را مورد ستایش قرار داد و گفت، هدف قرار گرفتن فرودگاه بن گوریون اقدامی کیفی و نشأت‌گرفته از شاخص‌های دفاع از قدس است.

به اعتراف این رسانه عبری‌زبان، شخصیت دیگری که می‌تواند نامزد تصدی این مقام باشد (شیخ) نعیم قاسم است که گرچه سمت جانشین دبیر کل حزب‌الله را یدک می‌کشد ولی این سمت او در حزب بیشتر نمادین و تشریفاتی است و جایگاه او لزوماً به معنای جانشینی دبیر کلی نیست.

در پایان این گزارش نوشته شده است، مساله هرچه باشد، نصرالله شخصیتی جذاب و قابل توجه محسوب می‌شود که وحشت به جان اسرائیلی‌ها انداخته است، اما باید اعتراف کرد به‌هیچ‌وجه قابل تصور نیست که حزب‌الله یک نهاد فردگرا باشد و حتی در صورت خروج یکی از مهم‌ترین رهبران از صحنه، باز هم احتمال نمی‌رود دچار مشکل شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها