کد خبر: 499836
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۷ ۱۲:۲۷:۰۰
| |

سارا فلاحی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس:

مجلس اجازه یک توافق بد با آمریکا را نمی‌‎دهد / آمریکایی‌ها باید در موضع پاسخگویی باشند نه ایران

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:‌ قطعا با این شرایطی که آمریکایی‌ها ایجاد کردند اگر هم توافقی صورت بگیرد مجلس این اجازه را نخواهد داد، زیرا این توافق بدتر از برجام خواهد شد.

مجلس اجازه یک توافق بد با آمریکا را نمی‌‎دهد / آمریکایی‌ها باید در موضع پاسخگویی باشند نه ایران
کد خبر: 499836
|
۱۴۰۰/۰۴/۰۷ ۱۲:۲۷:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ سارا فلاحی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در رابطه با آخرین تحولات مذاکرات وین، اظهار کرد: یک هیئت تطبیقی برای مذاکرات وین ایجاد شده است که دو نفر از مجلس در این هیئت حضور دارند.

به گزارش خبرگزاری دانشجو، وی ادامه داد: کارایی این هیئت تطبیق این است که منویات رهبر انقلاب در رابطه با مذاکرات را پیش می‌برد و اجازه نمی‌دهد فارغ از این معیار‌ها توافقی صورت بگیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بحث دیگری که این هیئت برعهده دارد راستی ازمایی وعده‌های طرف مقابل است؛ زیرا برخی از مقام‌های آمریکایی بیان می‌کنند که همه تحریم‌ها را لغو نمی‌کنند و یا بیان می‌کنند باید این راستی ازمایی طی 48 ساعت باشد که باید بگوییم که آن‌ها نیستند که برای ما تعیین و تکلیف می‌کنند.

فلاحی افزود: با این تفاسیر طرف مقابل قطعا این توافق صورت نخواهد پذیرفت، زیرا طرف امریکایی باید در موضع پاسخگویی باشد نه ایران، ان‌ها ناقض اصلی برجام هستند.

وی تاکید کرد: قطعا با این شرایطی که آمریکایی‌ها ایجاد کردند اگر هم توافقی صورت بگیرد مجلس این اجازه را نخواهد داد، زیرا این توافق بدتر از برجام خواهد شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به استراتژی دولت اینده در رابطه با مذاکرات، گفت: آقای رئیسی استراتژی دولت خود را در رابطه با مذاکرات بیان کرده است. ایشان در جهت رفع کامل تحریم‌ها تاکید دارند و اجازه نخواهند داد که تحریم‌ها تعلیق شود بلکه باید کاملا لغو شوند.

فلاحی با بیان اینکه تیم مذاکره کننده درحال گزارش دادن هم به رئیس جمهور منتخب و هم مجلس است، بیان کرد: مجلس شورای اسلامی در حال رصد مذاکرات است و اجازه نخواهد داد منافع ملی کشور با یک توافق نامه بد به خطر بیفتد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها