کد خبر: 500978
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۲ ۱۱:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

نظر پوتین در مورد جنگ جهانی سوم چیست؟

به اعتقاد ولادمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه حتی اگر این کشور روز چهارشنبه گذشته ناوچه انگلیسی را غرق می‌کرد، باز هم جنگ جهانی سوم به راه نمی‌افتاد.

نظر پوتین در مورد جنگ جهانی سوم چیست؟
کد خبر: 500978
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۲ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| به اعتقاد ولادمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه حتی اگر این کشور روز چهارشنبه گذشته ناوچه انگلیسی را غرق می‌کرد، باز هم جنگ جهانی سوم به راه نمی‌افتاد.

به گزارش اعتمادآنلاین ، رسانه‌های روسی به نقل از ولادمیر پوتین رئیس‌جمهور این کشور خبر دادند، مساله ناو انگلیسی اقدامی تحریک‌آمیز بود که واشینگتن و لندن در پس آن قرار داشتند.

به اعتقاد پوتین، حتی اگر روسیه اقدام به غرق کردن این ناو می‌کرد باز هم بسیار دشوار به نظر می‌رسید که جهان در آستانه جنگ جهانی سومی قرار بگیرد؛ چون طرف مقابل می‌داند اگر وارد چنین جنگی شود به طور حتم از آن پیروز نخواهد شد.

او ناو انگلیسی را متهم به ورود به آب‌های سرزمینی روسیه کرده و تاکید کرد: فقط انگلیسی‌ها این کار را نمی‌کنند بلکه آمریکایی‌ها هم وارد حریم هوایی و آب‌های سرزمینی ما می‌شوند.

رئیس‌جمهور روسیه معتقد است: ناو انگلیسی برای تحقق اهداف نظامی وارد آب‌های سرزمینی روسیه شد و هدف اول آن سنجش سطح و نوع واکنش نیروهای مسلح روسیه نسبت به چنین اقدامات تحریک‌آمیزی بود. آنها به دنبال آن بودند که بدانند ما چه نوع واکنشی و از چه نقطه‌ای به این اقدام آنها خواهیم داشت.

پوتین سپس افزود: احتمالا من با این سخنان خود اطلاعات نظامی را افشا کرده باشم که بابت آن از نظامیان عذرخواهی می‌کنم.

گفتنی است وزارت دفاع روسیه روز 23 ژوئن اعلام کرد ناو انگلیسی اچ‌ام‌اس دیفندر وارد آب‌های سرزمینی روسیه شده و به همین دلیل یکی از کشتی‌های گارد ساحلی روسیه به سوی آن تیر هشدار شلیک کرده است. همچنین یک جنگنده سوخو 24ام بمب‌های هشداردهنده‌ای در خط سیر این ناو پرتاب کرد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها