کد خبر: 500984
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۴ ۱۱:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

ولیعهد امارات چقدر ثروت دارد؟

یک روزنامه پرتغالی برخی از دارایی‌های مهم محمد زاید ولیعهد امارات متحده عربی را، که به نحوی باید او را حاکم اصلی این کشور به شمار آورد، با مخاطبانش به اشتراک گذاشت.

ولیعهد امارات چقدر ثروت دارد؟
کد خبر: 500984
|
۱۴۰۰/۰۴/۱۴ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| یک روزنامه پرتغالی برخی از دارایی‌های مهم محمد زاید ولیعهد امارات متحده عربی را، که به نحوی باید او را حاکم اصلی این کشور به شمار آورد، با مخاطبانش به اشتراک گذاشت.

به گزارش اعتمادآنلاین، روزنامه پرتغالی «اونتوراسنا هیستوریا» در گزارشی نوشت: بی‌تردید اقدام نیویورک تایمز در قرار دادن نام محمد بن زاید در میان 100 شخصیت تاثیرگذار جهان در سال 2019 کار اشتباهی نبوده است.

یکی از آخرین دارایی‌های شیخ محمد بن زاید یک کشتی تفریحی 60 میلیون دلاری است که نام آن را «ربدان» گذاشته است.

این کشتی تفریحی در سال 2007 که به آب انداخته شد بلند‌‌ترین کشتی تفریحی آلومینیومی جهان محسوب می‌شد.

او همچنین یک شرکت هواپیمایی اختصاصی در اختیار دارد که خدمات خود را انحصاراً به دولت ابوظبی عرضه می‌کند و پروازهای اختصاصی وی‌آی‌پی دارد.

این شرکت هواپیمایی که صرفاً خدمات خود را در اختیار نهادهای دولتی ابوظبی می‌گذارد دارای هشت فروند هواپیماست که عبارت‌اند از:

1. ایرباس A320-200

2. بوئینگ 737-800 / BBJ2

3. بوئینگ 777-200ER

4. بوئینگ 777-300ER

5. بوئینگ 787-8

6. بوئینگ 787-9

دو فروند دیگر از این هواپیماها انحصاراً برای سرویس دادن به شخص محمد بن زاید اختصاص یافته‌اند و این 2 فروند که یکی از آنها بوئینگ 747 (A6-UAE) و دیگری بوئینگ 787 (A6-PFC) هستند برای ترددهای شخصی ولیعهد امارات مورد استفاده قرار می‌گیرند.

به نوشته این روزنامه، با وجود اینکه ولیعهد ابوظبی سال 1981 ازدواج کرده، اما مراسم ازدواج او با شیخه سلامه بنت حمدان آل نهیان همچنان در لیست فوربس جزو گران‌‌ترین مراسم‌‌هایی از این دست محسوب می‌شود.

گفته می‌شود در مراسم عروسی او 100 میلیون دلار هزینه شده است و مسئولان برگزاری یک ورزشگاه 20 هزار نفری را برای برگزاری جشن‌های این مراسم که به مدت یک هفته به طول انجامید احداث کردند.

او علاوه بر این، یکی از گران‌قیمت‌‌ترین شاهین‌ها را که یک شاهین سفید است از ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه هدیه گرفته است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها