کد خبر: 503493
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۰ ۱۰:۲۳:۱۱
| |

درگیری‌های پلیس و باند تبهکاران در کاراکاس 26 کشته بر جا گذاشت

طبق اعلام وزیر کشور ونزوئلا، در درگیری‌های روزهای گذشته بین پلیس این کشور و یک گروه تبهکار در پایتخت، دستکم 26 نفر از جمله چهار نیروی پلیس کشته شدند.

درگیری‌های پلیس و باند تبهکاران در کاراکاس 26 کشته بر جا گذاشت
کد خبر: 503493
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۰ ۱۰:۲۳:۱۱

اعتمادآنلاین| به گفته «کارمن ملندز» وزیر کشور ونزوئلا، در درگیری‌های روزهای گذشته بین پلیس این کشور و یک گروه تبهکار در کاراکاس، دستکم 26 نفر از جمله چهار نیروی پلیس کشته و 38 نفر زخمی شدند.

به گزارش فارس، در روزهای گذشته تبادل آتش سنگین بین دو طرف در پایتخت ونزوئلا، برخی از ساکنان را از خانه‌های خود متواری و رفت و آمد در چند محله را با مشکل مواجه کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این درگیری‌ها در پی آنچه تحلیلگران تلاش این گروه برای افزایش قلمروی خود فراتر از منطقه «کوتا 905» (Cota 905) در غرب کاراکاس می‌خوانند، رخ داده است.

ملندز کفت در این درگیری‌ها، 10 مامور پلیس زخمی و 22 مجرم کشته شدند. وی افزود حدود 28 غیرنظامی از ساکنان زخمی شدند و تعدادی دیگر هم جان باختند. او تعداد دقیق قربانیان را مشخص نکرد.

به گفته فعالان حقوق بشر، چهار نفر از مردم در حین درگیری‌ها بر اثر اصابت گلوله‌های سرگردان جان خود را از دست دادند. فعالان و مخالفان «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا، وی را به بی‌توجهی و سرپوش گذاشتن بر تعداد تلفات در این عملیات‌ها متهم می‌کنند.

از طرف دیگر، «دلسی رودریگز» معاون رئیس‌جمهور ونزوئلا که در شبکه دولتی این کشور در کنار ملندز صحبت می‌کرد، گفت باندی که کنترل منطقه کوتا 905 را در دست دارد، با برخی از سیاستمداران مخالف مرتبط است. وی افزود سه نفر از اعضای گروه‌های «شبه‌نظامی کلمبیایی» در یورش‌های پلیس بازداشت شدند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها