کد خبر: 503749
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۱ ۰۷:۳۷:۰۰
| |

مایک پمپئو بعد از پایان حرفه موقت دیپلماتیک به تروریست‌ها پیوست:

پول‌پاشی اروپایی- امریکایی برای شرکت در سیرک نفاق

روز شنبه گروهک تروریستی مجاهدین خلق (منافقین) نشست جنجالی سالانه خود را با حضور تعدادی از سیاستمداران خارجی که با دریافت مبالغ کلان در جلسات این گروه تروریستی تحت‌الحمایه فرانسه و کشورهای متحد امریکا شرکت می‌کنند، برگزار کرد.

پول‌پاشی اروپایی- امریکایی برای شرکت در سیرک نفاق
کد خبر: 503749
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۱ ۰۷:۳۷:۰۰

اعتمادآنلاین| جلسه سالانه منافقین، امسال به صورت حضوری و آنلاین برگزار شد. علاوه بر حضور مریم رجوی، رییس‌جمهور خودخوانده شورای مقاومت ملی ایران، صدها نفر از اعضای این گروه تروریستی که توسط امریکا در یک شهرک به‌ شدت حفاظت شده در آلبانی نگهداری می‌شوند در این تجمع حضور داشتند. علاوه بر این افراد تعدادی از مقام‌های ارشد امریکایی، از جمله مایک پمپئو وزیر خارجه پیشین، تد کروز، باب منندز، روی بلانت و بن کاردین نمایندگان سنای امریکا در این نشست تروریستی که با عنوان «نشست جهانی آزادی ایران 2021» برگزار می‌شد، شرکت کردند.

به گزارش روزنامه اعتماد و به ادعای گروهک تروریستی مجاهدین خلق (منافقین) هواداران این گروه تروریستی از 50 هزار نقطه مختلف در 105 کشور جهان به علاوه 1029 هیات سیاسی از 5 قاره جهان به صورت آنلاین در این نشست حاضر شده‌ بودند. تعدادی از رسانه‌های غربی، با انتشار اخبار مرتبط با این تجمع تروریستی، بدون اشاره به سوابق تروریستی و اقدام‌های وحشیانه گروه مذکور، تجمع‌های برگزار‌شده توسط هواداران این گروهک تروریستی را «تجمع اپوزیسیون تبعیدی ایران» توصیف کرده ‌بودند. در حالی که سخنران اصلی نشست، مریم رجوی، رییس‌جمهور خودخوانده شورای مقاومت ملی ایران (شاخه سیاسی گروه تروریستی مجاهدین خلق) از تاسیسات موسوم به اشرف 3 در آلبانی در این مراسم سخنرانی کرد، طرفداران این گروه تروریستی در 17 کشور دیگر، غالبا کشورهای اروپایی که آزادانه به هواداران این گروه تروریستی اجازه فعالیت می‌دهند، تجمع‌هایی را برگزار کرده‌ بودند.

سخنرانان خارجی نیز که معمولا با پرداخت مبالغ کلان حاضر به شرکت در نشست این گروه تروریستی می‌شوند، به صورت آنلاین در این جمع تروریستی سخنرانی کردند. از جمله سیاستمداران خارجی که با دریافت مبالغ هنگفت از گروه تروریستی در این نشست حاضر شده ‌بودند، مایک پمپئو، وزیر خارجه پیشین ایالات متحده امریکا بود. مایک پمپئو که از بانیان سیاست فشار حداکثری علیه جمهوری اسلامی ایران بود، بار دیگر ادعاهای خود علیه جمهوری اسلامی ایران را تکرار کرد و بدون اشاره به اثر تحریم‌های غیرانسانی و غیرمشروعی که خود از بانیان آن بود بر معیشت مردم ایران مدعی شد: «مردم ایران می‌بینند که نظام دشمن اصلی آنان است و اصلی‌ترین و نخستین عامل بحران اقتصادی است.»

مایک پمپئو در مقام ریاست آژانس اطلاعات مرکزی (CIA) و وزارت خارجه با همراهی جان بولتون، مشاور امنیت ملی پیشین رییس‌جمهور وقت امریکا دونالد ترامپ، انتظار داشتند با تشدید فشارهای اقتصادی علیه مردم ایران با استفاده از ابزار تحریم‌های یک‌جانبه غیرمشروع و غیرقانونی، باعث فروپاشی نظام در ایران شوند تا دوستان تروریست‌شان در سازمان مجاهدین خلق (منافقین) را به عنوان یک رژیم دست‌نشانده دوست و همراه بر مردم حاکم کنند. پمپئو در سخنرانی آنلاین خود در این نشست گفت: «درنهایت مردم ایران به یک جمهوری سکولار، دموکراتیک بدون توانایی هسته‌ای دست پیدا خواهند کرد.» در حالی در جمع گروه تروریستی مجاهدین خلق سخنرانی کرد که این گروه نه تنها عملیات تروریستی متعددی را علیه ایرانیان انجام داده‌اند، بلکه مسوولیت چندین عملیات ترور علیه مستشاران نظامی امریکا را نیز پذیرفته‌اند و تا پیش از انقلاب اسلامی ایران به کشتن نظامیان امریکایی افتخار می‌کردند. هر چند مایک پمپئو، قبلا هم روابطی با این گروه تروریستی داشته است، اما مشخص نیست شرکت او در اجلاس گروه تروریستی که رسما مسوولیت ترور نظامیان امریکایی را پذیرفته است چه تاثیری بر سرنوشت سیاسی او‌ که خود را یکی از امیدهای نامزدی حزب جمهوری‌خواه برای ریاست‌جمهوری امریکا می‌داند خواهد گذاشت.

از جمله دیگر امریکایی‌هایی که در این اجتماع تروریستی شرکت کرده‌ بودند، چهار سناتور ضدایرانی سنای امریکا باب منندز، تد کروز، روی بلانت و بن کاردین به اضافه دو عضو مجلس نمایندگان کوین مک‌کارتی و حکیم جفریس بودند. هریک از این مهمانان مبالغی معادل چند ده هزار دلار برای شرکت در نشست‌های گروه تروریستی مجاهدین خلق دریافت می‌کنند. مایکل موکاسی، وکیل امریکایی و از نزدیکان رودی جولیانی، وکیل شخصی ترامپ و از جمله سخنرانان همیشگی نشست‌های گروه تروریستی مذکور، می‌گوید که برای یک سخنرانی در نشست این گروه، مبلغ 15 تا 20 هزار دلار، مطابق قیمت معمول سخنرانی‌هایش دریافت کرده است. اما برای مقام‌های رده بالاتر مانند وزیر خارجه پیشین امریکا، قطعا مبالغ سنگین‌تری درنظر گرفته ‌می‌شود. تد کروز، سناتور تگزاس در سنای امریکا تاکید کرد که «تمام تلاش خود را برای احیای سیاست فشار حداکثری علیه ایرانیان به کار می‌برم تا این کشور نهایتا دچار فروپاشی شود.» کوین مک‌کارتی، رهبر اقلیت جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان امریکا هم در این نشست از حضور در کنار تروریست‌ها اظهار خوشحالی و خرسندی کرد و اظهار امیدواری کرد که ایران تحت حاکمیت گروه تروریستی منافقین «به صورت یک ملت دموکراتیک مسوول جوانه بزند.»

چگونه پول شما را از ضدکمونیست به دوست مارکسیست‌ها تبدیل می‌کند


جیم لوب، خبرنگار مستقل امریکایی با اشاره به تناقض اقدام‌های مایک پمپئو در توییتی نوشت: «روز جمعه پمپئو حزب کمونیست چین را به عنوان یک سازمان بربر محکوم کرد. یک روز بعد همان پمپئو، بدون شک در قبال دریافت مبالغی کلان، از مجاهدین خلق حمایت کرد، یک گروه تبعیدی از ایران که فرقه‌ای تمامیت‌خواه هستند و بنیانگذارانش با ایدئولوژی اختلاطی اسلامی- مارکسیستی در جنگ ایران و عراق به نفع صدام جنگیدند.»


ترامپ کوچک در جمع تروریست‌ها


مهمان دیگر این تجمع تروریستی، یانز یانشا نخست‌وزیری جنجالی اسلوونی بود. یانشا که در روزگار جوانی یک کمونیست تندرو بود، طی سال‌های گذشته روز به روز بیشتر به سمت راست‌گرایی تمایل پیدا کرده است تا اینکه وقتی سال گذشته بعد از 7 سال برای سومین‌بار با پیروزی حزبش در انتخابات به نخست‌وزیری رسید، از او به عنوان یک «راست‌گرای افراطی» یاد می‌شود. به دلیل شباهت بسیار رویکردها و سیاست‌های یانشا با دونالد ترامپ رییس‌جمهور پیشین امریکا، هفته‌نامه دراشپیگل او را «ترامپ اسلوونی» و خبرگزاری دویچه‌وله آلمان او را «ترامپ کوچولو» توصیف کرده‌اند. یانشا از جمله افرادی است که در حمایت از ادعاهای دونالد ترامپ مبنی بر تقلب در انتخابات 2020 ایالات متحده امریکا، او را برنده انتخابات توصیف کرد و مدعی تقلب در انتخابات امریکا به نفع جو بایدن شد. این سیاستمدار اسلوونی در اظهاراتی خلاف عرف دیپلماتیک در جمع تروریست‌ها به رییس‌جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران توهین و او را به جنایت علیه بشریت متهم کرد.»


خطیب‌زاده: ارزان‌فروشی سیاستمداران خودفروخته


«سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران شامگاه شنبه در توییتی به حضور سیاستمداران غربی در نشست گروهک تروریستی منافقین اشاره کرد و نوشت: «سیاستمداران خودفروخته غربی (از جمله پامپئو مفتخر به دروغگویی، تقلب و سرقت) خود را ارزان فروخته و در سیرکی به میزبانی اروپا شرکت کرده‌اند که توسط یک فرقه تروریستی برگزار شده که زمانی مورد حمایت صدام بود و دستش به خون ایرانی‌ها آغشته است. عطش سیری‌ناپذیر برای پول و عقده‌های ضدایرانی، به ریاکاری شرم‌آور غربی دامن زده است.


احضار سفیر اسلوونی به وزارت امور خارجه


در پی اقدام غیرقابل قبول و خارج از عرف دیپلماتیک نخست‌وزیر اسلوونی در حضور در گردهمایی مجازی منافقین، سفیر این کشور در تهران به وزارت امور خارجه احضار شد. به دنبال حضور «یانز یانشا» نخست‌وزیر اسلوونی در نشست مجازی گروهک منافقین، دستیار وزیر امور خارجه و مدیرکل مدیترانه و شرق اروپای وزارت امور خارجه، خانم «کریستینا رادی» سفیر اسلوونی در ایران را به وزارت امور خارجه احضار و ضمن اعلام مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران نسبت به اقدام و اتهامات بی‌پایه ‌و اساس مطرح شده علیه جمهوری اسلامی ایران یادداشت اعتراض رسمی کشورمان به دولت اسلوونی را به او ابلاغ کرد. در این ملاقات تاکید شد حضور مجازی نخست‌وزیر اسلوونی در محفل یک گروهک تروریستی و منفور نزد ملت بزرگ ایران و اظهارات خلاف واقع و سخیف این مقام اسلوونیایی برخلاف عرف دیپلماتیک و روح حاکم بر روابط دوجانبه بوده و محکوم می‌باشد. ضمن اینکه حمایت از یک گروهک تروریستی برخلاف منشور سازمان ملل متحد و اصول شناخته شده بین‌المللی و ارزش‌های حقوق بشری است ‌و تحت هیچ عنوان پذیرفتنی نیست. در همین رابطه درخواست ارایه توضیح از سوی دولت اسلوونی به عمل آمد. سفیر اسلوونی در جریان این احضار تاکید کرد مراتب اعتراض شدیداللحن کشورمان را به فوریت به لوبلیانا گزارش خواهد کرد.


واکنش تحلیلگران امریکایی به حضور مقام‌های این کشور در نشست تروریستی


«مکس آبرامز» استاد دانشگاه و تحلیلگر ارشد امریکایی در زمینه مسائل مربوط به تروریسم که سابقه فعالیت در مرکز امنیت سایبری و داخلی اندیشکده «شورای روابط خارجی» را دارد، به نشست گروهک تروریستی منافقین واکنش نشان داد. او در دو پیام توییتری به مواضع دولت امریکا و دستگاه حاکم بر مواضع دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان در واشنگتن در قبال گروهک تروریستی منافقین تاخت. مکس آبرامز به توییت یک خبرنگار مسائل ایران درباره سخنرانی وزیر خارجه سابق امریکا در این نشست پاسخ داد. آن خبرنگار نوشته بود: «مایک پمپئو وزیر خارجه سابق ایالات متحده یکی از سخنرانان نشست سازمان مجاهدین خلق (گروهک تروریستی منافقین) در برلین بود. ایرانی‌های بسیاری از این گروه که قبلا در لیست سازمان‌های تروریستی ایالات متحده بود، تنفر دارند.» این تحلیلگر امریکایی در توییت دیگر درباره گروهک تروریستی منافقین نوشت: «وقتی موضوع تغییر رژیم مطرح باشد، سیاست ایالات متحده این بوده است که به معنای واقعی کلمه با هر کسی غیر از خود آن رژیم همسویی کند، صرف‌نظر از اینکه آنها از حمایت داخلی کمی برخوردار باشند، زنان را سرکوب کنند و حتی اسم‌شان القاعده باشد.» «دنیل دوپتریس» یکی دیگر از تحلیلگران امریکایی مستقر در واشنگتن است که به حضور مقام‌های کنونی و سابق این کشور در نشست گروهک تروریستی منافقین واکنش نشان داد. او عضو اندیشکده امریکایی «اولویت‌های دفاعی» و ستون‌نویس بخش سیاست خارجی در «نیوزویک» است. دنیل دوپتریس در یک توییت با استهزا نوشت: «تصورش را بکنید که یک نفر «کارشناس» مسائل ایران باشد و فکر کند که سازمان مجاهدین خلق (گروهک تروریستی منافقین) یک جنبش اپوزیسیون مردمی و مشروع است و دولت ایالات متحده باید از آن حمایت کند. اوه خدای من.»


در تماس تلفنی وزیر خارجه با جوزپ بورل صورت گرفت؛ اعتراض ظریف به گزافه‌گویی رییس دوره‌ای اتحادیه اروپا

در پی حضور و گزافه‌گویی‌های روز شنبه نخست‌وزیر اسلوونی در گردهمایی مجازی گروهک تروریستی نفاق، با عنایت به اینکه این کشور در حال حاضر عهده‌دار ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپاست، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان عصر یکشنبه در تماس تلفنی با جوزپ بورل، نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا، ضمن محکوم کردن اقدام غیرقابل قبول نخست‌وزیر اسلوونی، خواستار روشن شدن موضع اتحادیه اروپا در این خصوص شد. نماینده سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پاسخ ضمن ابراز تاسف تاکید کرد: سخنان نخست‌وزیر اسلوونی و آنچه در گردهمایی عنوان شده به هیچ‌وجه موضع اتحادیه اروپا در قبال روابط با جمهوری اسلامی ایران نیست. وی افزود: مواضع اتحادیه اروپا در سطح سران تنها توسط رییس شورا و در سطح وزرا تنها توسط نماینده عالی بیان می‌شود و سخنان نخست‌وزیر اسلوونی به هیچ روی در ظرفیت اتحادیه اروپا عنوان نشده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها