کد خبر: 503820
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۱ ۰۹:۳۳:۰۷
| |

بحران آب و آتش سوزی غرب آمریکا شدت گرفت

خشکسالی و گرمای بی سابقه نه تنها منجر به آتش سوزی های مهیب در 6 ایالت غربی آمریکا شده بلکه اکنون با پایین آمدن سطح آب در یکی از مهمترین منابع تامین آب آشامیدنی در غرب آمریکا وضعیت را به مراتب بغرنج ساخته است.

بحران آب و آتش سوزی غرب آمریکا شدت گرفت
کد خبر: 503820
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۱ ۰۹:۳۳:۰۷

اعتمادآنلاین| نشریه آمریکایی یو. اس. ای تودی دراین باره گزارش داد: آتش سوزی های مهیب که به علت خشکی و شدت دمای هوا است، 300 هزار جریب برابر با 121 هزار هکتار از اراضی 6 ایالت آمریکا را سوزاند.

به گزارش ایرنا، یو. اس. ای تودی درادامه نوشت: آتش سوزی تنها در ایالت اورگان آمریکا باعث آتش سوزی به وسعت حدود 144 هزار جریب از اراضی این ایالت غربی آمریکا شد و همچنین بخشی از دکل های برق را از بین برذ که این موضوع باعث از دست رفتن انتقال 4 هزار مگاوات برق به سایر نقاط این ایالت شد.

بحران آب با پایین رفتن سطح آب دریاچه ها

نشریه لس آنجلس تایمز نیز در گزارشی به بحران آب و پایین آمدن سطح بی سابقه دریاچه «مید» (Mead) که تامین کننده آب آشامیدنی ایالت های غربی است اشاره کرد.

لس آنجلس تایمز نوشت: میزان سطح آب دریاچه مید که به علت شدت گرما و تابش آفتاب و کم آب شدن رودخانه «رودخانه کلرادو » آب آن درحال تبخیر است، طی 85 سال گذشته بی سابقه گزارش می شود.

بنابراین گزارش دریاچه مید که به خاطر ایجاد سد «هوور» بر روی رودخانه کلرادو ایجاد و در مرز دو ایالت «نوادا» و «آریزونا» احداث شده، تامین کننده آب آشامیدنی 40 میلیون نفر از ساکنان 7 ایالت آمریکا است، ایالت هایی همچون آریزونا، کالیفرنیا، کلورادو، نوادا، نیومکزیکو و یوتا.

90 درصد از مناطق غربی آمریکا در وضعیت خشکسالی

شبکه خبری فاکس نیوز نیز در 6 تیر، طی گزارشی درباره وضعیت وخیم خشکسالی در ایالت کالیفرنیا و دیگر مناطق آمریکا عنوان کرد: بیش از 90 درصد از مناطق غربی آمریکا تحت تاثیر یک خشکسالی تاریخی و تهدیدکننده بوده و اینکه تابستان سال جاری میلادی تازه شروع این معضل است. هم اکنون زندگی بیش از 58 میلیون نفر در مناطق غربی آمریکا تحت تاثیر این شرایط قرار گرفته است.

2020 بدترین فصل حوادث آتش سوزی

ایالت های جنوبی و بخصوص غرب آمریکا به علت تغییرات اقلیمی و بروز خشکسالی هر ساله در ماه های شهریورماه شاهد آتش سوزی های مهیبی هستند.

ایالت کالیفرنیا در سال 2020 شاهد بدترین فصل حوادث آتش سوزی طی سالیان گذشته بود، بطوریکه در مجموع بیش از 4میلیون و 100هزار جریب (بیش از یک میلیون و 650هزار هکتار) از اراضی این ایالت در آتش سوخت، این میزان در مقایسه با فصل آتش سوزی در سال 2018 در این ایالت دو برابر گزارش شد. تنها پنج آتش سوزی مهیب در سال 2020 در آمریکا رخ داده که در تاریخ این ایالت بی‌سابقه گزارش شدند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها