کد خبر: 504025
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۱ ۱۴:۵۵:۳۸
| |

ادامه جنگ در حومه شهر غزنی و مقاومت شدید نیروهای دولتی در برابر طالبان

منابع محلی در ولایت غزنی در جنوب افغانستان تایید کردند که اکنون جنگ میان افراد طالبان و نیروهای دولتی در اطراف شهر غزنی مرکز این ولایت ادامه دارد.

ادامه جنگ در حومه شهر غزنی و مقاومت شدید نیروهای دولتی در برابر طالبان
کد خبر: 504025
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۱ ۱۴:۵۵:۳۸

اعتمادآنلاین| حسن رضا یوسفی، عضو شورای ولایتی غزنی به بی‌بی‌سی گفت که نیروهای دولتی، حوزه ششم امنیتی در منطقه نو آباد شهر غزنی را "تخلیه کردند" و طالبان مسلح در محل مستقر شدند.

به گزارش ایسنا، او همچنین از تخلیه پاسگاه سوم پلیس در حوزه اول خبرداده و گفت که ساختمان ماموریت ششم در حوزه دوم واقع در قلعه امیر محمد خان نیز توسط طالبان منفجر شده است. او گفت که براساس گزارش‌ها طالبان در منطقه قلعه امیر محمد خان مین پخش کرده‌اند.

یوسفی گفت که اگر به وضعیت امنیتی این مناطق توجه نشود، طالبان قادر خواهند شد که به مرکز شهر غزنی رخنه کنند.

طالبان نیز تایید کرده که افراد این گروه به حومه‌های شهر غزنی رسیده‌اند.

مقام‌های دولتی تاکنون در این باره ابراز نظر نکرده‌اند. اما در آخرین پستی که در صفحه فیسبوک والی غزنی 13ساعت قبل نشر شده، از زبان والی نقل شده که "به اهالی این ولایت اطمینان داده می‌شود که هیچ کس اجازه تحریک ناامنی و آزار مردم ولایت غزنی را ندارد."

ساکنان شهر غزنی می‌گویند که طالبان در مناطق تصرف شده از خانه‌های مردم به عنوان سنگر استفاده می‌کنند.

گروه طالبان همچنین مدعی شده که با انجام عملیات در ولایت بامیان در مرکز افغانستان موفق شده شهرستان کهمرد این ولایت را تصرف کنند.

مقامات دولت افغانستان در این مورد چیزی نگفته‌اند.

همچنین طالبان از دو روز قبل به شهرستان مالستان ولایت غزنی نیز حمله کرده‌اند. در صفحه رسمی فیسبوک مالستان آمده که نیروهای امنیتی در چند روز گذشته با دست خالی با دشمن مقابله کرده و هیج کمکی از طرف حکومت مرکزی صورت نگرفته است.

مقام‌های این شهرستان گفته‌اند که اگر همین امروز نیروهای کمکی به این شهرستان نرسند "فاجعه خطرناکی اتفاق خواهد افتاد و آنگاه انتظار می‌رود که انگشت انتقاد به سوی افرادی که با دستان خالی و بدون هیچگونه امکانات و حمایت مبارزه می‌کند، بلند گردد".

ساکنان محل نیز می‌گویند که طالبان توانسته‌اند چندین روستا را در شهرستان مالستان تصرف کنند و مردم اکنون از این روستاها در حال کوچ هستند. به گفته مردم محل طالبان از مردم به عنوان سپر انسانی در جنگ استفاده می‌کنند.

مالستان، جاغوری و ناهور از جمله شهرستان‌های باقیمانده ولایت غزنی است که تاکنون کنترل آن به دست طالبان نیافتده است. بقیه بخش‌های این ولایت اکنون در کنترل طالبان است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها