کد خبر: 504379
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۲ ۱۴:۲۷:۵۱
| |

طرح انفجار یکی از دکل‌های برق بغداد-دیالی خنثی شد

مسؤولان امنیتی عراق طرح انفجار یکی از دکل‌های خطوط برق بغداد-دیالی را خنثی کردند.

طرح انفجار یکی از دکل‌های برق بغداد-دیالی خنثی شد
کد خبر: 504379
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۲ ۱۴:۲۷:۵۱

اعتمادآنلاین| مرکز اطلاع‌رسانه امنیتی وزارت دفاع عراق امروز (سه‌شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد: برخی داده‌ها و اطلاعات حاکی از قصد گروه تروریستی داعش برای منفجر کردن یکی از دکل‌های اصلی برقی بود که ایستگاه برق القدس در منطقه الوزیریه بغداد را به دیالی متصل می‌کرد. بر اساس این اطلاعات یک کارگروه از نیروهای مرکز اطلاعات و تحقیقات فدرال در وزارت کشور تشکیل شد و این گروه توانست این طرح خرابکارانه را ناکام بگذارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه تلویزیونی سومریه نیوز عراق، طبق بیانیه یاد شده، نیروهای امنیتی عراق در این عملیات هشت بمب آماده انفجار را که در پایین چهار ستون این دکل کار گذاشته شده بودند، کشف و خنثی کردند.

روز یکشنبه نیز مقامات عراقی از ناکام ماندن دو طرح انفجار دکل‌های برق در استان‌های نینوا و دیالی با بمب‌های دست‌ساز و خنثی‌سازی بمب‌های دست‌ساز کارگذاشته شده در زیر این دکل‌ها خبر داده بود.

چند هفته‌ای است خطوط و دکل‌های برق عراق به ویژه در استان‌های صلاح‌الدین، دیالی و کرکوک هدف حملات سازمان یافته گروه‌هایی ناشناس قرار می‌گیرند و این خرابکاری‌ها موجب قطعی برق در این استان‌ها و استان‌های مجاور آنها می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها