کد خبر: 506086
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۸ ۱۶:۱۰:۵۴
| |

نفتالی بنت دستور ادامه تعرض به مسجدالاقصی را پس گرفت

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه 28 تیرماه) بیانیه‌ای را پس گرفت که دیروز صادر و در آن از پلیس برای حفظ آزادی عبادت یهودیان در مسجدالاقصی تشکر کرده بود.

نفتالی بنت دستور ادامه تعرض به مسجدالاقصی را پس گرفت
کد خبر: 506086
|
۱۴۰۰/۰۴/۲۸ ۱۶:۱۰:۵۴

اعتمادآنلاین| منابع خبری اعلام کردند نخست وزیر رژیم صهیونیستی بیانیه قبلی خود درباره دستور ادامه تعرض به مسجد الاقصی را پس گرفت.


به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، وبسایت خبرگزاری قدس نت گزارش داد نفتالی بنت، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) بیانیه‌ای را پس گرفت که دیروز صادر و در آن از پلیس برای حفظ آزادی عبادت یهودیان در مسجدالاقصی تشکر کرده بود.

بنت گفت: آنچه در این بیانیه آمده بود، کلماتی اشتباه است.

او ادعا کرد: اوضاع قبه الصخره در قبه الصخره بدون تغییر باقی مانده است و یهودیان می‌توانند وارد آن شوند (هجوم ببرند)، اما آزادی عبادت فقط برای مسلمانان است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی دیروز با وزیر امنیت عمومی و رئیس پلیس این رژیم دیدار و دستور داد به صهیونیست‌ها و شهرک نشینان اجازه دهند به مسجد الاقصی وارد شوند و به تعرضات خود ادامه دهند.

بیانیه قبلی بنت به عنوان تصمیمی برای اجازه دادن به یهودیان برای عبادت در مسجد الاقصی تفسیر شده بود که فهرست عربی به ریاست منصور عباس که در ائتلاف کابینه حضور دارد، آن را محکوم کرد. منصور عباس روز گذشته با صدور بیانیه‌ای تأکید کرد برپایی نماز در مسجدالاقصی فقط حق مسلمانان است.

مشارکت دیروز اعضای راستگرا و حزب جدید امید کنست در یورش به مسجد الاقصی، طوفانی در ائتلاف کابینه ایجاد کرد.

حزب منصور عباس روز گذشته با توجه به تهاجمات صورت گرفته، درباره وقوع جنگ مذهبی هشدار داد.

ایتمار بن گویر، عضو راستگرای کنست در پاسخ به اظهارات اخیر بنت گفت: این بیانیه جدید نشان می‌دهد که دولت اسرائیل مجری خواسته‌های جنبش اسلامگرای حزب منصور عباس است. این مسئله نشان می‌دهد ائتلاف دولت چگونه اداره می‌شود.

بن گویر خواستار ادامه یورش‌ها به مسجد الاقصی شد و این مکان را مقدس‌ترین مکان برای یهودیان توصیف کرد.

در همین حال، موسی راز، عضو کنست از حزب میرتس حضور اعضای کنست را در حمله دیروز به مسجد الاقصی اقدامی تحریک آمیز قلمداد کرد و تاکید کرد که کابینه کنونی نمی‌تواند بسیار راستگراتر از کابینه قبلی باشد.

علی قره‌داغی، دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مسلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد که این اتحادیه بین المللی تحریکات مکرر و حملات مداوم نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی و افراط گرایان به مسجد الاقصی را محکوم می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها