کد خبر: 511929
|
۱۴۰۰/۰۶/۰۵ ۰۸:۵۶:۳۳
| |

جن ساکی، سخنگوی کاخ سفید:

خارج کردن همه افغان‌های متقاضی غیر ممکن است/ امروز وقت سیاسی بازی نیست

جن ساکی سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد، خارج کردن همه افغان‌های متقاضی پیش از مهلت 31 اوت غیر ممکن است و هیچ محدودیت زمانی برای خارج کردن هر آمریکایی متقاضی از افغانستان حتی پس از پایان حضور نظامی آمریکا در این کشور، وجود ندارد.

خارج کردن همه افغان‌های متقاضی غیر ممکن است/ امروز وقت سیاسی بازی نیست
کد خبر: 511929
|
۱۴۰۰/۰۶/۰۵ ۰۸:۵۶:۳۳

اعتمادآنلاین| جن ساکی سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد، خارج کردن همه افغان‌های متقاضی پیش از مهلت 31 اوت غیر ممکن است و هیچ محدودیت زمانی برای خارج کردن هر آمریکایی متقاضی از افغانستان حتی پس از پایان حضور نظامی آمریکا در این کشور، وجود ندارد.

به گزارش ایرنا به نقل از سی ان ان، این مقام ارشد کاخ سفید در مورد برنامه خروج آمریکا از افغانستان گفت: جو بایدن رییس جمهوری آمریکا همچنان برای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان تا پایان ماه جاری (اوت) مصمم است زیرا فرماندهان نظامی به او اعلام کرده‌اند این بهترین تصمیم برای آمریکا در کوتاه مدت و دراز مدت می‌باشد.

وی افزود: چند دلیل برای این تصمیم وجود دارد. اول ادامه تهدیدها است و دوم اینکه ما باید بتوانیم پس از تاریخ 31 اوت همکاران خود را از افغانستان خارج کنیم و آن‌ها (فرماندهان نظامی) معتقدند بهترین راه برای انجام این کار متعهد ماندن به مهلت تعیین شده برای خروج نظامی آمریکا از افغانستان است.

سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به سیاستمداران جمهوری خواه آمریکا که خواهان استعفای جو بایدن شده بودند گفت: امروز وقت سیاست بازی نیست. 12 نیروی نظامی آمریکا به دست تروریست‌ها کشته شده‌اند و ما انتظار داریم همه آمریکایی‌های عادی و سیاست مدار برای عبور از این مرحله و نابود کردن این تروریست‌ها در هر کجا که زندگی می‌کنند، با ما متحد باشند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها